Sony @900

• Joop

Sony's eerste digitale full frame camera voor de prijs van rond de 3000 euro.

http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&id=1225

• Ad

3000 euro, en dan een Sony…. no way

• Remco Jan

En wat als er nog Minolta op had gestaan?

• JeroenW

Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de samples. Jammer dat veel glaswerk zo duur is voor dit platform.

• Ad

Juist omdat het een minolta is Remco.

• LOU JANSEN

Hallo,

ik denk dat Nikon en zeker Canon met het uitkomen van deze FF Sony

op z'n aller aller aller zachts gezegd niet blij zijn.

natuurlijk we moeten de testen enz, afwachten, volgens mij gaat de

beeldkwaliteit een dikke tien opleveren

ik geloof dat dit de opvolger wordt van mijn Fuji S5

Groet Lou.

• Joop

Ik denk niet dat Canon of Nikon hier vanonder de indruk zijn.

Ten eerste de prijs, na diverse hints, toespellingen van Sony blijkt veel hoger te zijn dan eerst werd losgelaten. 3000 euro/dollar is veel geld voor een camera ook al is het een FF camera.

Ten tweede als ik de voorbeeld foto's bekijk dan valt mij de ruisonderdrukking tegen vanaf 400 iso van de sony.

Ten derde het is een lekijk ding vooral de batterijgrip eronder, het is geen gezicht.

Sony heeft een 100% zoeker en daar mogen Canon en Nikon een voorbeeld aan nemen.

• JeroenW

Dus jij gaat je glaswerk wegdoen terwijl je ook aan de D700 kan? Aparte keuze.

• Nestor-F

Ja, voor kwaliteit moet je betalen. Geld voor heel veel “glaswerk” wat ik persoonlijk als een minne benaming ervaar voor een lens.

• Joop

Een lens is een transparant, veelal glazen voorwerp waarmee lichtstralen geconvergeerd ()< dan wel gedivergeerd ()> kunnen worden.

Een Objectief bestaat meestal uit meerdere lenzen.

En ja hoe beter het kwaliteit van het glas(lenzen) en coatings des te duurder het objectief.

Alleen heb ik bij Sony altijd het idee dat er extra betaald moet worden voor het logootje van Zeis op de buitenkant.