Mediamarkt vs Digitalstreet

• Tukkertje

Mediamarkt staat bekend om zijn kreet….ik ben toch niet gek! Welnu…ik ben op zoek naar een handzame reflexcamera. Ik kwam uit bij de Olympus 420. Mooi compact. Ik heb ervoor gekozen niet te willen zeulen met grote lenzen en wil het liefst de toekomstige camera in handzaam formaat meenemen. So far…so good. Nu heb ik gekeken op de site van Digital Street in Beuningen waar de E 420 wordt aangeboden voor € 419,– Body incl. 42 mm kit objectief. Bij de Mediamarkt betaal ik voor dezelfde samenstelling € 499,–. Ik hun daarmee geconfronteerd. Eerst was het argument…het is een internetwinkel. Die vlieger ging dus niet op want het is gewoon een winkel. Vervolgens kreeg ik het verhaal dat er een Engelse handleiding bij zat…..ik gaf aan deze dan gewoon van internet te downloaden. De verkoper weer weg naar een collega. Hebben ze een dikke 5 minuten lopen overleggen en kwamen met het verhaal terug dat als er iets mee was…de camera naar Engeland moest worden opgestuurd. Maar ze deden gelijk een tegenbod van € 469,–. Ik heb geen idee wat ik ermee aan moet en hoe betrouwbaar het verhaal van de Mediamarkt is…..ik had zoiets van…ik ben toch niet gek…maar begon wel te twijfelen. Heeft iemand ervaring of iemand die me verder kan helpen?

Alvast bedankt voor reactie(s),

Tukkertje

• JeroenW

Ff vragen bij olympus. Kans dat zo'n ding binnen garantie stuk gaat is toch nihil.

• Antony

Aan de kwaliteit van de producten behoef je niet te twijfelen. Wel aan de kwaliteit van het (MM) personeel.

Heb zelf goede ervaringen met Beuningen via internet.

• Moros

Ik weet niet bij welke mediamarkt je de camera hebt gekocht, maar hier in Utrecht gaan ze altijd mee met de prijzen van TOPDEALS in zeist. Internetshop maar zelf afhalen, Ze gaan er altijd 1 euro of op dezelfde prijs zitten.

De camera is bij Topdeals nu 414 euro, nog goedkoper dus.

• Joop

Vollige bullshit verhaal van de media markt.

Hun prijsbeleid is per winkel anders maar de gulden regel als je het binnen een straal van zoveel kilometer rond de mediamartkt vestiging goedkoper kan krijgen in een gewone winkel, dan verlagen zij de prijs of je krijgt je teveel betaalde geld terug van de mediamarkt.

Dus ja bij ene media markt kan een product 100 euro kosten en bij een andere vestiging hetzelfde product 80 euro. Hetzelfde geld voor reklame die per vestiging anders is.

• De Tobfotograaf

Zoals meerdere winkelketens maken ze eerst naam goedkoop te zijn en nou ja Media Markt is niet gek, maar de consument wel dus. Nog steeds blijven denken dat ze goedkoop zijn. Als ik zaterdag's wel eens in Rotterdam zie wat er als een kudde schapen daar de roltrap op gaat en zicht te goed laat doen aan alle aanbiedingen dan ben ik alleen maar blij.

• Remco Jan

De enige zaken die bij mediamarkt goedkoop zijn, zijn de aanbiedingen. En zelfs daarbij moet je erg goed opletten of het uiteindelijk wel gaat om het product waarmee geadverteerd wordt. Nu valt dat bij camera's wel mee, want die hebben vrij korten productnamen, maar als je naar typenummers van TV's o.i.d. kijkt moet je wel heel goed kijken.

• kompjoetervilozoov

Ik loop daar wel eens naar binnen, maar meer dan een koptelefoontje heb ik daar nooit gekocht.

De zaak bevalt me niet , de prijzen niet, de verkopers niet en

het koopvee ook niet

• Tukkertje

Nou ik kom zelf ook niet vaak bij Mediamarkt en dat blijft ook beslist zo. Wat ik er, zoals in dit geval, wel prettig vond was om gewoon een camera vast te houden en te kijken hoe ie in de hand ligt zonder dat je gelijk een verkoper aan je jas hebt hangen. Gewoon puur om te vergelijken. Maar meer ook niet.

Los daarvan vind ik de discussie nu ook een beetje te ver doorslaan naar Mediamarkt zelf. Althans dat was niet mijn intensie deze discussie te starten. Waar mij het meer om ging was het verhaal te checken als er iets is met de Olympus-camera, deze dan daadwerkelijk naar Engeland moet worden opgestuurd en MediaMarkt zich op dat punt onderscheid van DigitalStreet….want dat zeggen ze namelijk. Dat betwijfel ik, zoals ik ook de rest betwijfelde (en deels kon weerleggen). Ik zou het ook prettig vinden als er meer respons kwam over Digitalstreet. Ik zag een reactie voorbij komen over een goede ervaring. Maar hoe is hun service, klantgerichtheid etc.etc…..het is per slot van rekening geen luttel bedrag wat ik achterlaat. Dan vind ik dat wel prettig om te weten.

• Antony

Nergens vind je zo'n uitgebreid assortiment. Ik kom er graag. En daarna naar de Burgerking voor een vette hap.