Waarom kijkt iedereen reikhalzend uit naar een nieuwe camera/dslr????
Wie kan het me uitleggen ik snap het nl. niet.
gr ivo
Ik kijk er naar uit om de nieuwe ontwikkelingen te volgen op het gebied van fotografie. De foto's worden niet beter door een nieuwe camera, maar doordat een camera sneller is kun je wellicht makkelijker timen, doordat een camera meer megapixels krijgt en toch niet meer ruis kun je meer croppen.
De fotograaf neemt de foto, maar die heeft er wel een hulpstuk bij nodig en sommige stukken helpen meer dan andere stukken.
Een nieuwe camera komt soms ook nog wel eens samen met een nieuwe lens die erg gewenst is voor mijn eigen behoeftes……
En er zijn nog meer redenen waarom ik er naar uitkijk.
Daarom kijk ik uit naar de nieuwe camera's en de tests van die camera's….
Groetjes van Rudo
Ivo heeft in de kern natuurlijk gelijk, maar daarom kan het best leuk zijn af en toe in de “snoepjestrommel” te kijken, al is het alleen maar om te dagdromen.
Wel heb ik af en toe het gevoel dat het bij sommigen doorslaat in apparatuur fetisjisme. Het verschil tussen goed, beter en beste gereedschap kan op zijn tijd verschil maken en het verlegt de grenzen van je mogelijkheden. Maar met nieuw of luxer gereedschap word je niet vanzelf een betere fotograaf. Andere kwaliteiten dan je gereedschap zijn hiervoor veel bepalender. Het is wel typisch dat je hier (en ook op andere fora) opvallend meer aandacht ziet voor snufjes rondom gereedschap dan voor andere basisvaardigheden om goede foto's te maken.
Ik kijk altijd uit naar een nieuwe camera of andere apparatuur wat ik gebruik. Kopen doe ik alleen als iets kapot of versleten is. Of als ik tegen de limieten aanloop. En er moeten altijd wensen blijven.
Maar veel mensen kopen een nieuwe camera als status symbool, kijk dat kan ik doen. Er zijn ook mensen die denken dat een nieuwere camera beter foto's maakt.
Ik doe het nog steeds met mijn oude vertrouwde 350D. Loop soms tegen de limieten aan. Intussen al 4 jaar oud, maar een van de betere Canon camera's als het gaat om de dynamische en contrast waarden.
Mijn wens een Full Frame camera (5d Mk II) als die betaalbaar is of toch straks een 50D. :-)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?