Nikon D90 ook uit

• JeroenW

http://www.nikon.nl/product/nl_NL/products/broad/1617/overview.html

Prijs valt me wat tegen, verder lijkt het een mooie D80 opvolger.

• Rudo

Ik vind de prijs wel meevallen. € 959,– als adviesprijs. Ik denk dat de D90 voor ongeveer 875,– verkocht gaat worden in het begin.

Hij is dan duidelijk goedkoper dan de D300, en duidelijk een stuk duurder dan de D60.

Het lijkt mij inderdaad wel een waardige opvolger van de D80, het is best een flinke stap vooruit, maar dat mag natuurlijk ook wel na twee jaar.

En inderdaad een filmfunctie….. ik geloofde het niet toen ik het gerucht daarover las.

Groetjes van Rudo

• Joop

Nog meer nieuws van de D90 inclusief filmpjes.

De filmfunctie, aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Nikon heeft het nu de DSLR verkracht. Wat jammer.

• Rudo

Joop schreef:

> De filmfunctie, Nikon heeft het nu de DSLR verkracht. Wat jammer.

Nou ja… dat vind ik nou ook weer wat overdreven, als je met de camera mooie foto's kan maken en je gebruikt de filmfunctie nooit, dan kan je nog steeds foto's maken.

Ik gebruik nooit de autofunctie op mijn camera, maar dan is de camera nog niet verkracht omdat het er wel op zit….??? Toch?

Groetjes van Rudo

• Moros

Die filmfunctie kan altijd van pas komen, wat ik nou niet begrijp waarom zo'n

klote resolutie, de gemiddelde compact maakt mooiere filmpjes van een hogere resolutie. Dat is een gemiste kans.

• JeroenW

Hoezo? Ik heb wat keurige 1280x720 filmpjes gezien.

• Moros

Idd, zie het nu ook, overheen gekeken. Dan doen ze het wel goed, maar waarom 24 bps en geen 30 bps.

• Joop

Als er een schaap over de dam is …..

Voor iedere gadget die op een camera komt betaal je wel. Al heb je er geen belang bij je word er wel mee opgezadeld. Ten tweede, het kan stuk gaan ook al gebruik je het niet, wat dan, werkt dan de rest van je camera ook niet meer.

Doelgroep is de gevorderde fotograaf. Ik kan me niet voorstellen dat hier een gevorderde SLR fotograaf op zit te wachten.

• Rudo

Als ik een nieuw apparaat koop ga ik niet bedenken wat er allemaal op zit, ik niet gebruik en kapot kan gaan, alhoewel je ongetwijfeld een punt hebt.

Soms gaat er niets boven bewegende beelden met geluid. Mijn vrouw heeft een Canon S5 IS en ik moet zeggen dat de film kwaliteit beter is dan een videocamera die ik heb gehad van Sony.

Maar zoals ik al zei is het de camera van mijn vrouw en loop ik dus soms met twee camera's te sjouwen als ik van te voren weet dat ik ga filmen.

Als ik nu de nikon D90 koop hoeft dat dus niet meer.

Veder ben ik er van overtuigd dat een gevorderde DSLR gebruiker ook gewoon huis tuin en keuken foto's schiet, en zoals ik al zei sosm gaat er niets boven bewegende beelden met geluid.

Groetjes van Rudo

• Joop

Je heb wel een punt en er zal heus wel een markt voor zijn, maar waarom nu op een DSLR. Maar ik heb helemaal niks met Video.