Experimentje met 2e flitser

• JeroenW

Ik heb een sb-26 erbij die als optical slave kan werken. Even mee geexperimenteerd. De sb-26 stond onder een hoek van 90 graden vanaf mijn positie. Flits op de camera op -2 omdat ik daglicht mee had maar toch iets nodig had om de sb-26 te laten flitsen.

Zit me nu alleen af te vragen of ik die schaduw onder de kin had kunnen voorkomen.

Verdere tips zijn ook heel welkom omdat ik me donders goed realiseer dat ik hier nog heel erg veel te leren heb.

• rick van velzen

Iets minder hard flitsen misschien?

• Nikon Sjoerd

Schaduw valt wel mee…. hoe had je de SB26 ingesteld? Aangezien die niet ttl met je camera werkt.

• JeroenW

Ehh…

1/32 denk ik.

• Ad

Flitser op je camera harder laten flitsen ( met omnibounce)

Model iets naar boven laten kijken.

Of gewoon een derde flitser die je onder een hoek van 30 graden links zet. ( LOL)

Je kunt het meiske natuurlijk ook in een lichttent zetten.

Wees niet te bang voor schaduwen Jeroen. Een foto helemaal zonder schaduwen wordt plat en onnatuurlijk.

• JeroenW

Hm, maw niet totaal hopeloos? Ik ga nog 's wat stoeien, dank je!

• Ruud

een reflecterend hulpmiddel (als is het maar een stuk papier) horizontaal en ter hoogte van de borst of lager zou de schaduw al wegwerken, denk ik.

• Ad

Of in ieder geval verzachten.

Ik zou 'm in deze foto nooit helemaal weg willen hebben.

• JeroenW

Ik denk dat ik de flits op de camera iets meer power had moeten geven en wellicht de 2e flits wat hoger.

• Ad

Lager