Online foto archief

• joost

Wie kan mij adviseren over een online foto archief? Inmiddels zo'n 40 gb aan foto's op externe harde schijf maar wil ( voor de zekerheid) deze graag echt extern zetten. Niet bedoeld als sharing, puur als back-up. (Flickr/KPN??) Ben een Mac gebruiker.

Maar geen compu held… Dank!

• Nikon Sjoerd

Een mac gebruiker die twijfelt aan de stabiliteit van zijn systeem? Het moet toch niet gekker worden in deze wereld. Vooruit geef Steve Jobs maar de schuld dat je het nu met een Intel cpu moet doen, maar dan nog.

Echt een antwoord heb ik niet, wellicht iemand anders hier?

• joost

Volgens mij werkt Steve noch bij de politie, noch bij de brandweer.

Dus bij diefstal of brand, kan ik niet bij hem aankloppen. Vandaar….

• JeroenW

KPN heeft zo'n dienst. Simpeler nog lijkt me een 2e harddisk te kopen en daar ook op te kopieren en die bij familie of vrienden ofzo te bewaren

• Joop

Als je 40 Gb wilt uploaden, dan hoopt ik dat je een goede en snelle upload verbinding hebt met het internet. Anders zul je dagen bezig zijn.

Ik zou het advies geven zoals Jeroen, 1 of 2 HD erbij kopen of kopieen maken op goede dvd's en deze bij anderen bewaren. Wil je helemaal zeker zijn, neem een kluisje bij de bank.

Ik maak zelf een aantal backup's op DVD's. Van iedere backup bewaar ik in een goede geldkistje, die bestand is tegen geloof ik een uur brand. En ik bewaar voor diefstal op een ander plek een kopie.

• JeroenW

Ga er niet blindelings van uit dat je gebrande dvd's eeuwig houdbaar zijn. Verbatim maakt wel speciale archivering dvd's maar die zijn duur en lastig te krijgen.

Beste is om elke 2 jaar ofzo je dvd's naar de pc te kopieren en opnieuw te bakken.

• Joop

JeroenW schreef:

>

> Ga er niet blindelings van uit dat je gebrande dvd's eeuwig

> houdbaar zijn. Verbatim maakt wel speciale archivering dvd's

> maar die zijn duur en lastig te krijgen.

> Beste is om elke 2 jaar ofzo je dvd's naar de pc te kopieren

> en opnieuw te bakken.

Dat was ik nog vergeten erbij te zetten. Vooral de laatste regel zeer belangrijk en niet vergeten. En branden op een lage snelheid.

• Remco Jan

Je bent maar 1 keer een paar dagen bezig, daarna hoef je slechts de mutaties te syncen.