wat foto's uit het archeon

• JeroenW

Was er afgelopen vrijdag, uiteraard met camera.

Boer uit de steentijd:

Romeins legioen:

Officier:

Aanval:

De dorpstraat:

De dames genieten van de muziek van de dorpsmuzikant

• JeroenW

• thea

hoi jeroen,

foto 1 van de boer in archeon spreekt mij het meest aan, vooral de belichting maar dat is mijn smaak.

insecten, ja maar volgens mij heb ik op je site ‘macro’ een foto gezien waar de insect scherper is dan deze.

Ik ben zelf ook veel aan het oefenen hoor, maar kijk regelmatig naar je macro's om te vergelijken, tot nu toe ben ik zelf nog niet tevreden over mijn macro's ( onscherp)

groeten thea

• JeroenW

Macro's zijn lastig, dit was in een flinke wind ook nog ‘s. Laat jij anders ook ’s wat zien, misschien kunnen we er wat van leren?

• thea

Hoi Jeroen,

ik wil best wel wat laten zien maar een paar pagina's terug onder het kopje

vraagje aan Jeroen, reageerde je wel en vroeg toen ook, laat eens iets zien en dat deed ik

omdat je daar niet op reageerde ging ik ervan uit dat de foto zo slecht was.en ik moet oefenen oefenen .ik krijg ze ook nog niet scherp

groetjes thea

• JeroenW

Die grasspriet op picasa… nou weet ik het weer. Dacht dat ik gereageerd had maar niet dus.

ISO: 400

Exposure: 1/800 sec

Aperture: f/4.5

Focal Length: 70mm

OK, een van de eerste dingen die ik ontdekte is dat een dergelijk diafragma niet op schiet. f11 is minimaal om wat scherote te krijgen als je echt dicht op je onderwerp zit. Verder, wat extra contrast mag best hoor.

• thea

• thea

vergeet ik je nog te zeggen dat ik inderdaad rond de F 5,6 zit

ga morgen eens een kleiner diafragma proberen

bedankt voor de tip

groetjes thea

• JeroenW

Succes!

als ik nog even mag zeuren, picasa is best leuk hoor maar voor gebruik op dit soort prikborden, wel 's aan een gratis flickr account gedacht?

• thea

je mag zeuren hoor, nee ik heb niet aan flickr gedacht

in het begin eigenlijk picasa gedaan. wat is het voordeel van flickr dan voor deze prikbord? groetjes thea