Het was eens te verwachten......

• Joop

Het was eens te verwachten dat men dit zou doen, maar hoplekijk is dit bercit op tweakers niet waar. Een DSLR met video kan video opnemen.

http://tweakers.net/nieuws/54962/nieuwe-nikon-d90-kan-video-opnemen.html

• efka

Ja, het was te verwachten maar in zekere zin ook wel jammer.

Fotografie of video stelt ieder zijn eigen specs aan het glaswerk en verder aan het apparaat. Je krijgt dus een apparaat dat een slap compromis is tussen alle eisen. Of een apparaat dat een duidelijke prioriteit legt bij één van de eigenschappen. De andere functie is dan zeer matig in vergelijking met apparaten die wel primair voor die functie zijn gemaakt.

Nu nog wachten op de camera die als multitool inzetbaar is, dus ook functies als flessenopener, tennisracket en misschien ook wel kan dienen als reserve accu voor mijn auto.

• Brulboei

Vermoedelijk zullen de tegenvallende verkoopcijver de fabrikant aan het denken zetten en de fabrikant weer op het rechte pad helpen. Niemand is perfect en maakt ook wel eens een misstap.

• Nikon Sjoerd

Ik heb een Canon Mark I als multitool… geheugenkaartdeurtje open en hops open dat biertje… en de grip is heerlijk om mee te tennissen… 400mm lens erop en serveren maar! :D

• Remco Jan

Ik was ook redelijk geschokt toen ik dat las. De eigenschap van alle hybride producten is dat het van alles doet, maar niets perfect.

De ergonomie van een DSLR (of feitelijk iedere fotocamera) is domweg niet de juiste voor videotoepassingen, en vice versa.