Picasa en Photofiltre op laptop

• kees

Hallo Prikkers,

Ik maak voor mijn fotobewerking gebruik van Picasa en Photofiltre.

Deze programma's wil ik ook op mijn (nog aan te schaffen) laptop zetten maar heb totaal geen verstand van pc, laptop en aanverwante zaken.

Aan welke systeem eisen moet die laptop voldoen, er van uitgaande dat er verder alleen maar aan tekstverwerking wordt gedaan en zo nu en dan een cd'tje gebranden.

Enne, is die Hema aanbieding geschikt?

Zie: http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/school/media-%20en%20computeraccessoires/laptop_packard_bell-(70482200).aspx?navmethod=tagcloud

Groet van Kees

• Brulboei

Op zich geen verkeerde laptop, het enige waar ik nog niet achter bent is wat voor grafisch kaart er in zit. Is erg belangrijk als je ook foto's gaat bewerken. Gezien de prijs zou dat wel een tegen kunnen vallen.

Alle waar naar z'n geld.

• JeroenW

Meeste laptops kan dat wel mee. Enige punt is het grafisch gebeuren. Videokaarten zijn vaak snel genoeg maar beeldschermen in de goedkope laptops varieren van redelijk tot diep triest.

• Brulboei

Kees, heb voor je naar de Hema gebeld en kreeg net tehoren dat deze laptop al was uitverkocht. Ze konde niet vertellen wat de inhoud van de laptop is (grafische kaart), erg triest al je niet eens weet wat je verkoopt.

Hema in Rijswijk (ZH) heeft er nog 1 staan.

• rob

Voor die prijs krijg je ook bij een speciaalzaak zoals paradigit of mycom een leuke laptop en daar is wel de kennis en service aanwezig die je nodig hebt.

succes

• kees

Dank voor jullie reacties.

Inderdaad zijn ze uitverkocht als je via internet vesteld.

In mijn woonplaats stonden er nog 3 op de Hema schap.

En ja, natuurlijk heeft de Hema geen kennis van dit soort apparaten, net als ik, hahaha. Bij de Gamma zijn ze nu ook al laptops te koop.

Even terug naar mijn (start) vraag: aan welke eisen moet die aan te schaffen moet die laptop voldoen? Dan kan ik daarmee naar de vakhandel.

Advies van kenissen: koop een Acer. De volgende blaast de loftrompet over Toshiba, weer en ande heeft het over Dell.

Was het maar een auto of motorfiets, dan kan ik het hele verhaal volgen.

Ik hoop nog wat wijzer van jullie te worden.

Groet

Kees

• *lin*

zou je vraag even op het hardware prikbord stellen hier kunnen ze je goed helpen

• Brulboei

Toshiba is een can de topmerken, daar betaal je ook voor. Ga voor een acer, is zeker niet verkeerd. Erg belangrijk, wat heb je te besteden?

Kijkop de site van www.alternate.nl

Daar heb je erg veel keuzes, heb je een beslissing genomen, kan je altijd met het antwoord naar je eigen pc-boer.

• Remco Jan

Vrijwel iedere huidige laptop is geschikt voor deze toepassingen. Als je echt kritisch kleurenwerk wilt doen, kan ik je aanraden een goede externe monitor erbij te kopen (1-tje die wel goed te calibreren is, i.t.t. de meeste laptopschermen zeker in het goedkopere segment).

• Dennis V

Ah, iemand die verder kijkt dan specificaties.

Het beeldscherm is namelijk ook niet onbelangrijk, want wat heb je aan een PC die

de foto's wel snel kan bewerken, maar niet goed kan weergeven?

Brand een CD met foto's waarvan jij zeker weet dat deze de juiste kleuren bevatten en

stap hiermee een echte PC winkel binnen. Aanschouw het verschil in beeldschermen.

Picasa vraagt niet bijzonder veel van de PC in vergelijking tot een Photoshop, dus je

hebt al gauw iets wat voldoet. Succes!