Hallo, ik heb een foto gemaakt en die heb ik willen laten afdrukken bij de Hema op formaat 13x19 cm, dat was namelijk een standaard maat voor hun.
Na dat ik ze ontvangen had bleek er een stukje van de bovenkant en van de onderkant af te zijn, terwijl op het orgineel wel voldoende ruimte boven en onder is.
Als ik de foto invoeg in Word en dan print krijg ik de boven en onderkant er wel goed op.
Aangezien het foto's zijn van de kinderen en ik die graag afgedrukt wil hebben incl de boven en onderkant van hun gezicht ;-) zou ik het fijn vinden als iemand mij kan helpen hoe ik kan voorkomen dat er boven en onder wat wegvalt.
Heb met het programma paint al een kleine witte balk onder en boven geplaatst maar dan lukt het ook niet omdat de breedte groter is dan de hoogte. (doe ik teveel balk aan de boven/onderkant dan kantelt de afdruk automatisch) Uitgeprobeerd bij een fotoprintmachine in de plaatselijke super.
Ik weet wel dat ik de volgende keer nog meer ruimte hou aan de boven/onderkant tijdens het fotograveren, maar zou het erg prettig vinden als ik dit probleem toch kan oplossen. Wie heeft er een oplossing?
Sorry voor de misschien wat onduidelijke uitleg maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.