Photobox?

• sascha

hallo,

wij zijn op zoek naar een soort mobiele harde schijf waar je foto's van je SD kaart op dit apparaat kan opslaan. Er zijn diverse merken/uitvoeringen en de grootte verschilt onderling ook. Hoe zijn jullie ervaringen met deze apparatuur (betrouwbaarheid/duurzaamheid) en welke modellen/merken zijn goed? Wij zoeken naar een apparaat met een harde schijf tussen de 40 80 gb. dit is voor ons ruim voldoende.

Graag jullie tips/adviezen!

bvd,

sascha

• De Tobfotograaf

wat dacht je van de vosonic

zelf heb ik een losse harde schijf met een Sitecom-usb datatransfer-ding (copybox) die alleen maar usb-in en uitgang met elkaar doorverbindt en dan nog maar in een richting. je kan niks zien alleen een led geeft aan of de data van a naar b gaat (terug gaat dus niet), er zit maar een drukknop op, 2 leds en 2 usb-poorten. allen is het met mijn usb harde schijf nog niet gelukt.

wel van een geheugenkaart naar een usb-stck en dat schiet dus weer niet op.

• De Dons

Ik heb zelf een ibui met 20 gig is voldoende,althans voor mij,want wanneer je daar je kaart in plaatst en direct uitleest heb je altijd nog je geheugen kaart(en) die je kan volschieten.

Een nadeel is wel dat je meestal alleen je foto's op jpeg wegschrijft en dat er maar weinige “fototanks”zijn die op raw of nef kunnen wegschrijven, de enige die het naar mijn weten wel doet is van JOBO best wel een prijzig tankie € 499,= voor gig ,ik heb de mijne in korea gekocht voor omgerekend € 129 ,en is volledig in het nederlands in te stellen

Succes

• efka

Net als de tobberd heb ik vosonic en het werkt prima. Ik snap De Dons niet, want raw opslaan is geen enkel probleem. Hij maakt gewoon een copy van je kaart. Ik heb zelfs mp3's op mijn vosonic staan en die speelt hij prima af.

Een ander punt. Gezien de huidige prijzen van sd-kaarten zou ik liever een stapeltje 4Gb kaarten kopen. Als ik nu voor de keuze zou staan zou staan, zou ik geen vosonic meer kopen. 20 4gb kaartjes kopen is voordeliger dan een imagetank van 80 Gb.

• JeroenW

Imagetanks kun je ook op een koopje regelen door een behuizing via ebay aan the schaffen en een losse harddisk bij de computerboer.

• Remco Jan

Ik denk dat De Dons de weergave van RAW files bedoeld. Maar ook daarvoor zijn als voldoende alternatieven beschikbaar, buiten de JOBO.

• Nikon Sjoerd

Welke alternatieven zijn dat buiten de JOBO om?

• Remco Jan

Dan zou ik even in mijn Focus archief moeten zoeken. Een paar maanden terug hadden ze een test met meerdere imagetanks.

Ik weet dat de alternatieven bestaan, maar heb me er nooit verder in verdiept omdat ik meestal mijn laptop meeneem. Dan kan ik 's avonds voor de tent al een eerste schifting maken en hoef ik dat niet thuis na de vakantie te doen…

• Nikon Sjoerd

Als je dat zou willen doen heel graag.

• Dennis V

Compactdrive.

Is gemaakt voor dit soort dingen, doet het snel en gaat lang mee op 4 batterijen.

Als ik weer voor de keuze stond, had ik ook extra kaartjes gekocht, zeker als je

op bijvoorbeeld een jungletocht gaat en lange tijd zonder spanning zit.

Hebt dan al extra accu's, gewicht gaat mee tellen, dus dan zijn kaartjes lichter als

een paar extra batterijen plus harde schijf.