Bestaat er lichtgevoelige emulsie die ik ergens op kan smeren?

• Remco van den Bosch

Hallo!

Een vraag: een aantal jaren geleden heb ik wel eens gehoord van een emulsie die lichtgevoelig is maar die je aan kan brengen op diverse materialen zodat je deze later kan belichten.

Ik zag dat het in een kleine verpakking te koop is weet dat het vrij duur is.

Ik wil het materiaal aanbrengen op bijvoorbeeld aquarelpapier of hout en dat proberen te belichten met een beamer of diaprojector.

Wie o wie weet of het materiaal nog te verkrijgen is, wat de productnaam is en wellicht of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Groet van Remco

• Flore

Een studiegenootje van mij maakt zelf gomdrukken, dat is volgens mij ongeveer wat je bedoelt (al zijn er vast meerdere technieken). Het lichtgevoelige materiaal maakt ze zelf.

F.

• joopc

Het materiaal wat jij bedoelt bestaat of het nog te krijgen is weet ik niet ik heb het in de jaren zeventig nog eens gebruikt op een muur om een grote afdruk te maken. Belichten met een beamer of diaprojector? Je moet wel een negatief hebben en het resultaat is altijd zwart-wit.

joopc