telelens toch erg handig voor kinderen

• JeroenW

Vind ik tenminste, je verstoort ze minder.

De sigma op 220mm f5.6. Haastwerk, voorbij de 200mm moet ik eigenlijk iets meer afstoppen

En de tokina 100mm:

• Remco Jan

Je verstoort ze inderdaad minder in waar ze mee bezig zijn, maar het geeft ook wel wat afstandelijke beelden. En daarmee heb je dan meteen de kerntaak van de fotograaf gevonden: wanneer gebruik je wat? De ene keer tele en de andere keer maar er middenin met een 35mm (of 24mm in geval van DX).

• JeroenW

Tja… en dat kan ook met kinderen maar je krijgt een totaal andere foto. Wel een leuke discussie op zich, wie heeft er leuke voorbeelden van kinderfoto's onder de 50mm?

• Joop

Ik heb ze genoeg, gemaakt met mijn 17-40 en 50 mm in de speeltuin. Maar ik ga ze niet plaatsen.

Ik zelf vindt een telezoom soms wel mooi als je iemand wilt isoleren van de rest bv als men rare smoelen trekt of helemaal in gedachten zijn.

Dit is altijd een leuke discussie wanneer gebruik je welke brandspunt afstand en waarom.

Ik weet of iemand laatst de serie op Canvas (Belgie 2) heeft gezien over fotografie, maar daar waren alleen maar fotografen met 50 mm lensjes of de bekende grootbeeld camera's. Maar daarop zit volgens mij ook een 50 mm lensje.

• JeroenW

Die serie heb ik helaas gemist.

• rob

Heb de serie bijna helemaal gezien en zou willen dat hij er nog eens op kwam.

Wat ik ook interessant vond was de invloed van de fotografie op de schilderkunst.

Marlies

• Remco Jan

Ik heb de serie gezien. Geweldig. Tijdens het kijken wilde ik steeds mijn camera pakken en de straat op gaan (had geen zin, want het was toch donker….).

• Ad

Ik hou hier wel van.

Zo worden “ kiekjes van de kinderen ” toch foto's.

En over dat haastwerk hoef jij je geen zorgen te maken Jeroen, aangezien je toch alles bewerkt.

• JeroenW

Ad schreef:

>

> Ik hou hier wel van.

> Zo worden “ kiekjes van de kinderen ” toch foto's.

Dank je!

> En over dat haastwerk hoef jij je geen zorgen te maken

> Jeroen, aangezien je toch alles bewerkt.

Mwoah, hier heb ik niet erg veel aan gedaan hoor. En scherpte die er niet is kun je er nooit echt goed bij maken. Een unsharp mask oid wordt, vind ik, al snel wat kunstmatig.