Vragenlijst bruiloft

• Wendy

Hallo,

ik ben met een opleiding bezig tot beroepsfotograaf.

Nou moet ik voor een opdracht een lijst maken met vragen die je als fotograaf een het bruidspaar moet vragen. Voor de grote dag zeg maar.

Ik heb al gegoogeld maar kan niets vinden hierover.

Ik hoop dat iemand hier iets weet.

Alvast bedankt,

groetjes Wendy.

• JeroenW

Ik zou beginnen met de logistieke details

- waar

- wanneer

- ceremoniemeester

Dan is het ook handig om te weten of men een lokatie in gedachten heeft voor portretten en om te weten met wie het bruidspaar allemaal op de foto wil.

• klaasx

Stel je voor dat jij gaat trouwen,

-wat moet er dan allemaal op de kiek staan?

-en hoe zorg je ervoor dat er niets vergeten wordt?

• Remco Jan

In het geval dat je verschillende producten levert: Wat willen ze hebben? Hoeveel vergrotingen? Wat voor album? DVD? En alle variaties hierop.

• efka

Hoe kan dit nu, heb zelf geen verbeeldingskracht, of kan je je niet in een denkwereld verplaatsen?

Als je langs deze weg van de minste weerstand straks ook je beroep als fotograaf uitoefent, zal het moeilijk worden tevreden klanten te krijgen.

• De Dons

Wat voor vervoer = i v m Pol filter, en eventueel een paar andere leuke dingen die je er mee kan doen wanneer ze met een auto worden gereden.

Kleur van kleding.

Waar ? Binnen of buiten locatie? Ook al aan een “noodlocatie”gedacht?

Wie willen ze er perse wel en niet op bij het zogenaamde statie portretten.

Moet het klassiek zijn of modern,ligt geheel aan het bruidspaar zelf.

Hoe is het licht in Kerk en of raadzaal ? Welke lens gebruik je lichte zoom of vaste met lekkere lichtsterkte.

Heb ik de beschikking over meerdere camera's/flitsters zodat ik niet voor onverwachtse problemen kom te staan.

Kortom genoeg om over na te denken.

Ik had altijd een lijst met punten van aandacht en daarbij sprak ik al ruim van te voren met het bruidspaar af om het een en ander door te nemen,minimaal 2 weken en nam altijd een uur xtra in de geplande tijd op zodat je niet hoeft te haasten dat zie je namelijk veelal terug op de foto's zowel kwaliteit en hoe het bruidspaar erop staat, gespannen of relaxed en stralend.

doe er je voordeel mee

Grt

• Wendy

Hallo allemaal.

Bedankt voor jullie reacties. Toen ik deze topic gestart had, dacht ik later ook, dit ook ik ook zelf kunnen. Dus heb een leuk lijstje kunnen maken.

Maar als ik zo jullie reacties terug lees, merk ik toch dat ik nog paar kleine dingetjes vergeten ben.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie en tijd.

Groetjes Wendy

• De Tobfotograaf

handig is ook een lijst met personen met bijbehorende postzegel zodat je kan zie wie op het bruidspaar na nog meer belangrijk zijn.

• De Tobfotograaf

daarvoor is die vraag ook nooit verkeerd. met z'n allen weten we meer