accu's

• fotohans

Hallo

Ik heb een Nikon D70 en een Nikon D200. Voor beide heb ik Lenmar accu's, n.l. DLNEL3 en DLNEL3e. Voor de 200 heb ik ook nog een Nikon accu EN-EL3.

Mij valt op dat de accu's van de D70 zeer aanmerkelijk langer meegaan dan de accu's van de D200. Heeft iemand dezelfde ervaring en/of een verklaring voor dit echt héél grote verschil ?

Hans

• kompjoetervilozoov

Schermgrootte.

• Remco Jan

In een D70 zitten minder stroomvreters. Het scherm is kleiner, de camera is langzamer.

• Nikon Sjoerd

Schiet je dezelfde soort foto's met beide camera's of met de D70 landschappen en met de D200 sport?

Hoeveel mha zijn de accu's van beide camera's?

Msschien een schot voor opendoel, maar bij de D70 een grip met 2 accu's t.o.v. een D200 zonder grip met 1 accu?

• fotohans

Bedankt voor het meedenken. Mar het vreemde is vooral (had ik in het voroge bericht al moeten vermelden, maar vergeten) dat hetzelfde verschijnsel zich buiten de camera's mook voordoet. De accu's van de D70 kan ik een week na opladen nog in de camera doen en dan geven ze nog “vol” aan, terwijl de accu's van de D200 na een week al weer half leeg zijn. Of heb ik toevallig net een paar slechte accu's getroffen? D200 bezitters: hoeveel foto's of hoeveel dagen doen jullie gemiddeld met één volle accu ?fotohans schreef:

>

> Hallo

>

> Ik heb een Nikon D70 en een Nikon D200. Voor beide heb ik

> Lenmar accu's, n.l. DLNEL3 en DLNEL3e. Voor de 200 heb ik ook

> nog een Nikon accu EN-EL3.

> Mij valt op dat de accu's van de D70 zeer aanmerkelijk langer

> meegaan dan de accu's van de D200. Heeft iemand dezelfde

> ervaring en/of een verklaring voor dit echt héél grote

> verschil ?

>

> Hans

• Rudo

Dan denk ik eerder dat je accu's slecht geworden zijn, ik weet niet hoe oud die dingen zijn, maar een accu heeft ook niet het eeuwige leven….. En als ze wel nieuw zijn, of nog niet zo oud, dan kan het ook zijn dat het slechte accu's waren. Ik mdacht dat een accu na een jaar voor ongeveer 25% leeg gelopen kan zijn, dus niet na een WEEK voor 50% leeg.

Groetjes van Rudo

• fotohans

De accu's zijn nog geen jaar oud. En toevallig dat het zowel een Nikon als een Lenmar accu betreft…… Maar ik hoor graag van fotografen die b.v. zijn overgestapt van een D70(s) naar een D200 of zij dezelfde ervaringen hebben.

Hans