A4 passepartouts?

• Remco Jan

Weet iemand of er ergens standaard A4 passepartouts te koop zijn? Tot nu toe heb ik alleen 20x30 (binnenmaten, buitenmaat 30x40) gevonden. Je kunt ze natuurlijk wel (laten) maken, maar het is wel zo makkelijk als je ze gewoon kant-en-klaar kunt aanschaffen.

• joopc

Je kan de pas-partouts natuurlijk ook zelf maken.

joopc

• Remco Jan

Dat schreef ik ook al, maar je zou zeggen dat er toch iemand moet zijn die passepartouts levert die aansluiten bij de standaard papierformaten.

• efka

Nee, dat is niet logisch. De buitenmaten van de passepartouts sluiten aan bij de standaard lijstenmaten.

Afwijkende maten (zowel voor de binnen- en de buitenmaat) moet je (voor veel geld) apart bestellen, of inderdaad betrekkelijk eenvoudig zelf maken. Binnen de kortste keren heb je je snijder terugverdiend.

• Remco Jan

Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar de A4 maat slaat natuurlijk op de binnenmaten van de passepartout, zodat je standaard A4 prints makkelijk kan inlijsten. De buitenmaten moeten uiteraard gewoon 30x40 of 30x45 zijn.

Zelf maken is natuurlijk een optie, maar met standaard passepartouts ben je met 5 minuten klaar.

• joopc

Ja je was volkomen duidelijk. Ik maak al meer dan 30 jaar mijn eigen passe-partouts. Buitenmaat altijd 40X50 cm en binnen maten vaak verschillend als ik afweek van het standaard binnenmaat. Mijn mes , een Maped, heb ik al meer dan 15 jaar en is allang terug verdiend. Maar als je niet de moeite wil nemen om toch iets zelf te doen dan zul toch moeten gaan voor dat alternatief, kant en klaar bestellen, ben je inderdaad binnen 5 minuten klaar.

joopc

Remco Jan schreef:

>

> Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar de A4 maat

> slaat natuurlijk op de binnenmaten van de passepartout, zodat

> je standaard A4 prints makkelijk kan inlijsten. De

> buitenmaten moeten uiteraard gewoon 30x40 of 30x45 zijn.

>

> Zelf maken is natuurlijk een optie, maar met standaard

> passepartouts ben je met 5 minuten klaar.