Welke telelens?

• Oud-Beijerland

Goededag allemaal.

Wie kan mij helpen met het volgende?

Ik ben in het bezit van een Canaon EOS 400D.

Ben opzoek naar een telelens, maar weet echt niet welke.

Moet ik kiezen voor een orginele Canon, Sigma of Tamron?

Moet deze beeldstabiliserend zijn, interne motor?

Ik wil er niet meer voor betalen dan ongeveer €300,00.

Het liefst iets van 18-200 of 18-300, nu heb de orginele kit erbij dat si 18-55.

Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt.

Groeten uit Oud-Beijerland.

• efka

Waarom een zoom vanaf 18 als je 18-55 al hebt? Zeker gezien je budget zou ik zoeken in een 70-300. Vragen over IS en een motor hoef je met dit budget niet te stellen.

Je koopt of de lange tele uit de kitset of je koopt inderdaad tamron of tokina. Voor die prijs leveren ze allemaal vergelijkbare kwaliteit (prijs/kwaliteit verhouding is best wel redelijk/goed) maar topkwaliteit kan in alle eerlijkheid niet voor die prijs.

Succes

• Oud-Beijerland

Beste Efka…

Bedankt voor de info.

Als ik ga kijken naar een bv 18-200 of in die strekking, hoef ik maar een lens te gebruiken.

Of is dit niet verstandig voor de kwaliteit van de foto's?

Wat is een goede lens van bv Canon in een begin prijsklasse?

Ik wacht af.

Groeten Oud-Beijerland.efka schreef:

>

>

• kompjoetervilozoov

Ja, met interne motor.

• Oud-Beijerland

Maar welke, en wat is begin prijsklasse?

Wat is belangrijker een IS of een USM?

Ben benieuwd.

Groeten

• kompjoetervilozoov

Het was ironisch bedoeld, voor Canon EOS bstaan alleen lenzen met interne motor, er is alleen een electrische koppeling met objectieven.

Voor sport of bewegende onderwerpen is USM aan te raden

(snelle autofocus)

IS heeft voordelen voor lange telelenzen, uit de hand zijn langere sluitertijden mogelijk zonder bewegingsonscherpte.

Echter ook zonder IS en USM kunnen goede opnamen gemaakt worden, echt noodzakelijk is het niet.

• kompjoetervilozoov

Een aanrader is de EFs 55-250 IS wegens de goede beeldkwaliteit

en bescheiden prijs (plm. 250€).

Moet het echt heel goedkoop, dan is de Tamron 70-300 een bruikbare. (plm 140€)

• kompjoetervilozoov

PS, koop geen superzoom….

• Dennis V

In dit geval:

Jouw portemonnee.

Ik weet het, hij is flauw, maar hier op het prikbord zijn we over het algemeen niet zo

blij met deze lenzen, omdat er er dan te veel gevraagd wordt van het glaswerk.

Op foto zie je dit terug in de groothoek- EN in de telestand.

Als “regel” wordt het getal 3 aangehouden. Voor de 55-250 komt dat overeen met

250 : 55 = 4.5x zoom, dit is hoger als 3, dus heb je meestal concessies.

Als beginset heb je iets leuks zo samen met de kitlens. Zal de kitlens nog niet

weg doen, aangezien je niks goedkopers vindt om die 18mm te krijgen.

Tenzij groothoek echt niks voor je is.

• De Tobfotograaf

jammer dat je budget zo laag is, maar als je even door wil sparen, wat dacht je van de 70-200/f4 IS. die is wel duur, maar perslot van rekening heeft die wel veel voordelen. hij is handzaam, goede IS en nog belangrijker: de optische kwaliteiten zijn gewoon super. Een goed objectief overleeft meerdere camera-bodys en als je daar mee rekent is het uiteindelijk niet duur.Ik heb vaker gehoort dat mensen een goedkoop objectief kochten en daar spijt van hadden. ooit moest ik voor een collega optiek uitzoeken. het mocht niet duur zijn. Toen kwam ik met een testlijst van gebruikers en bij de door hem voorgestelde objectieven kwamen testresultaten in voor zoals bad, poor etc etc. nu loopt hij rond met een:

17-40/f-4L usm

24-105/f-2.8 L usm

70-200/f4 usm (helaas zonder IS)

1.4 extender

en wat andere B-merk spul. de reden dat hij de 70-200 zonder IS heeft genomen, dat was een advies van de fotowinkel, die zei dat die telezoom zonder de IS beter te combineren is dan met de IS. Dat is wel te verklaren, omdat dioe 2 objectieven tegen verwachting in heel ander glaswerk hebben.maar ja een zoom combineren met een extender is niet mijn keus.