wie helpt mij een goed camera kiezen

• truus hermkens

hallo,

ik ben momenteel in het bezit van een panasonic lumix tz1. prima camera om op vakantie leuke foto s mee te maken. maar ik werk met kinderen en ik vind het erg leuk om op mijn werk foto s te maken van de kinderen. Vooral bij binnenfotografie duurt het eindeloos voordat de foto gmaakt wordt, het kind is dan al aan de andere kant van de klas. Even doorschieten om veranderende gezichtsuitdukkingen op te kunnen nemen is er al helemaal niet bij. Dat vind ik jammer.

Maar ik vind het ook wel heel makkelijk dat het een camers is die je makkelijk meeneemt. ik wil zeker geen andere lenzen gaan gebruiken en ik ben niet iemand die al te veel knopjes in wil stellen. Wie helpt mij een goede keuze te maken?

Groetjes Truus Hermkens

• marcel

Mijn advies is blijf bij de panasonic . Ik heb zelf nu de panasonic DMC-FZ18 sinds twee maanden . Dit toestel is geweldig en eenvoudig . Hij heeft 18 maal zoom . Een lens van Leica (topkwaliteit) men krijgt iets breder beeld . En een macro-funktie

• kompjoetervilozoov

Ik heb 2,5 x zoom en geen macrofunctie

• klaasx

Dat soort problemen hebben de meeste compactcamra's. Oplossing is een digitale spiegelreflexcamera. Nikon, Canon of Sony. Deze hebben dit probleem veel minder. Probeer maar eens uit in een winkel, dan zul je het verschil merken. Als je dan een lens erbij kiest met een flink bereik, dan hoef je ook niet van lens te wisselen.