D2H of D200

• Nikon Sjoerd

Een D2H kost 2e hands rond de 1200 euro en een D200 rond de 800. Als ik het prijsverschil niet meereken (voor een D200 moet er nog een grip bij natuurlijk wil ik hetzelfde hebben, fysiek dan).

Welke camera geeft dan kwalitatief een beter beeld… ook bij de hoger iso's.

• Joop

Wat zou jezelf denken. De D2H.

• lekker tuffen

De d2h nikon moet zich schamen dat er nikon op staat.

de nikon d 200 kost nieuw 899 euro

En de d2h heeft grote problemen met scherp stellen en met de lichtmeter die snel kapot gaat.

Dan zou ik op marktplaats kijken en voor 1100 euro een d300 kopen of nieuw 1355 euro

Voor een d2h van 5 jaar oud is dat veel te veel de dagwaarde ligt op 450 euro

vg wim

• Joop

Dat had ik niet verwacht, dat de d2h zo'n slechte camera was.

Ik dacht dat hij vergelijkbaar was met de 1D van Canon. En dus ook vergelijkbare kwaliteit was.

• Nikon Sjoerd

Bedankt voor de tips Wim. Voor 1100 euro heb ik op Marktplaats nog geen D300 gezien. Wel voor 1300 euro, dus als jij wat tegen komt houdt ik mijzelf aanbevolen.

Over die dagwaarde van 450 euro… wellicht heb je gelijk, maar iedereen wil er toch 1200 voor hebben.

Alleen weet ik nu nog steeds niet hoe het met de beeldkwaliteit staat. Mag ik dan ook aannemen dat nieuwer beter is en dus de D200 qua prijs/ prestatie het beste uit de bus komt?

• JohnF

Volgens mij is de D2H 4Mpixels. De camera is gemaakt voor snelheid.

Ik zou voor de D200 gaan en bij Kamera Express koop je de grip 2e jands voor 99,-. D300 zal wel 2e hands beschikbaar komen als de D700 leverbaar wordt.

Succes met je keuze.

JohnF

(Gebruiker van D100, D200 en D300)

• lekker tuffen

de d2h en de d200 dan is de d2h beter in hoger iso

d2h tegen de d300 wint de d300 op alle kanten

hierbij de link van ruis vergelijk

http://www.pbase.com/andrease/noisetest

• lekker tuffen

zie

http://www.pbase.com/andrease/noisetest