lensje

• kaiman

Hallo

ff een vraag

Ik heb nu twee lensen op en nikon d70 body.

Nikon zoom-objectief 18-70 mm f/3,5-4,5 IF ED af-s dx

Nikkor 70-300 mm f/4 ~ f.5.6

Nu ben ik net terug van een rugzak/luxe vacantie (amerika)en ben er tijdens de vacantie achter gekomen dat het niet echt handig is om elke keer je lens te verwisselen onder het klimen of in de woestijn.

Ik heb eens rond geloerd naar een combinatie van deze twee lensen zodat ik ze niet telkens hoef te verwisseln. Maar……….ben even de weg kwijt in de jungle van de lens aanbiedingen in het land.

Is er iemand die mij advies kan geven welke lens het beste is.

De foto's die gemaakt worden zijn eigenlijk vanalles natuur,mensen,gebouwen enz,

Graag hoor ik van jullie

• Joop

Sigma en Tamron hebben kwaliteits problemen, je moet geluk hebben wil je een goed lens krijgen.

Let wel het zijn superzooms dus je zult last hebben van vervorming en vignetting.

Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6 G DX VR

http://www.photozone.de/Reviews/46-nikon–nikkor-aps-c/242-nikkor-af-s-18-200mm-f35-56-g-if-ed-vr-ii-dx-review–test-report

Verdict

Regarding some glowing reviews available on the web the expectation were rather high. Unfortunately the (tested sample of the) Nikkor AF-S 18-200mm f/3.5-5.6 G IF-ED VR II DX wasn't able to convince completely. Weak points are rather hefty distortions and high vignetting (@ f/3.5) at 18mm. Apart from a few weak spots the resolution figures are quite good though and it is possible to get very decent images from this lens under field conditions. The VR can surely help to save the day in situations where similar zooms must fail utterly The build quality is a little soso for a lens in this price class and probably the biggest disappointment. All in all the Nikkor is a highly interesting lens but not without flaws (hardly surprising for a 11x zoom).

• Kristies

Ik heb dan weer over de Sigma best goede verhalen gehoord. Maar met dat enorme bereik kun je altijd op kwaliteitsverlies rekenen vrees ik

• Remco Jan

Zie zo'n 18-200 dan ook vooral als een extra objectief om mee te nemen op die momenten dat meerdere objectieven niet handig zijn. Ik zou voor die situaties eerlijk gezegd niet de (duurdere) Nikkor kopen, maar een Tamron en Sigma (of een goede compact natuurlijk, naast de DSLR uitrusting).

• kaiman

Hallo

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb inderdaad al een klein compact toestel bij me. Die doet goed zijn werk voor het dagelijkse fotowerk. Maar het word alleen lastig als je op 3550 m. zit in de bergen en aan de overkant zie je een waterval.

Jammer dat je met de 18-200 een vervorming krijgt, had een mooie oplossing geweest. Om op een berg of woestijn je lens te wisselen is niet altijd even een makkelijk te doen. i.v.m. de wind.

Hebben de Tamron en Sigma geen kwaliteits verlies of jij weet.?

alvast weer bedankt voor de inspanning.

• Joop

Tussen de afgeleverde lenzen van Tamrom en Sigma zit een zeer groot kwaliteits verschil dat mensen wel 4 keer hun lens moeten omruilen voor een goed exemplaar.

Nikon en Canon hebben ook wel eens een slecht exemplaar er tussen zitten maar dat is sporadisch. Wat is trouwens duur voor een lens. Voor 555 euro lens hebben in het bereik van 18 tot 200 mm vindt ik nogal meevallen. Voor vakantie foto's is het een handige lens.

Canon komt ook met een 18-200 mm met IS lens en die schijnt 1000 dollar te gaan kosten.

• Nikon Sjoerd

Aan de overkant een waterval fotograferen op 3550m hoogte met een 18-200 lens???

Misschien eerder denken aan een 1200mm lens o.i.d.?

• De Tobfotograaf

vervorming in landschap is minder erg dan bij architectuur

• kompjoetervilozoov

De overkant van een diepe kloof hoeft niet zover te zijn (ben net

terug uit Noorwegen…)

• kaiman

Hallo

Bedankt weer voor jullie reactie.

Ik ga me nu eens verdiepen in de 18-200 wat meer info op het internet over deze lens zoeken. En uiteraad kijken waar hij goedkoper is.

Misschien kan ik hem wel ergens huren voordat ik de lens echt ga kopen.

Ik ben van menning dat je wel een goede lens moet hebben om alles uit je body te halen wat er in zit en de rest, ja dat zal ik zelf moeten doen.Uiteindelijk druk ik op de knop.

Nogmaals bedankt voor al jullie reactie en misschien tot later.