Hoi,
Wie werkt er met een polarisatiefilter? Ik heb een Canon Eos 400D. Ik denk er over na om een polarisatiefilter te kopen maar ik vraag me af of ik het echt nodig heb…
Wie kan me adviseren?
Alvast bedankt, groetjes Anneke
Waarom denk je deze nodig te hebben?
Wat voor foto's maak je? Portret, landschap, natuur, enz
Zelf heb ik een pol filter. Gebruik ik deze veel? Nee.
Heb afgelopen maand een Cokin setje gekocht.
Hiermee zit je “niet” meer vast aan je filtermaat, hoef je van alles maar 1 te kopen en
kan je dus op elke lens gebruiken.
Het enige wat je nodig hebt bij een afwijkende filtermaat is een adapter.
En deze kost stukken minder als een nieuw pol. filter.
Misschien is het iets om ook even naar te kijken.
Met een polarisatiefilter kun je verschillende effecten bereiken. Zo kun je met een polarisatiefilter:
zorgen voor diepblauwe luchten
ongewenste reflecties wegwerken
kleurverzadiging verhogen
Lees meer op;
http://www.kampie.info/fotografie/filters.htm
Koop goede filters zoals B&W, Cokin of Tiffen. Geen HAMA gevalletjes en dergelijk merken. .
Ik heb al 35 jaar (dezelfde) pol. filter. En met natuuropname's is hij onmisbaar. Zomers zit hij bijna standaard op mijn lens. Ik ben net weer terug van Corfu en natuuropnames worden werkelijk schitterend. Diepe kleuren blauwe luchten en minder reflectie. Het water van de zee laat ineens alle kleuren van groen tot azuur blauw zien. Dat je dit effect kunt bereiken met een filtertje in fotoshop is een grote fabel. Het filtereffect (doormiddel van het draaien van het filter) is absoluut later op je pc meer te realiseren want is in elke weerssituatie weer anders. Mijn advies dus (je begrijpt het al) kopen dat ding en het wordt je meest gebruikte filter.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?