paar foto's uit de tuin

• JeroenW

Blijft leuk en door het oefenen word ik langzaam steeds handiger.

• Rudo

Erg geslaagd JW. Alleen bij foto 4 word mijn aandacht op één of andere manier naar het blad boven de rechter mier getrokken…. ik kan het niet echt verklaren, maar het is nou eenmaal zo.

Gemaakt met je Tokina Macro lens?

Groetjes van Rudo

• JeroenW

Tokina inderdaad. Nog steeds geen moment spijt van.

Tja… zou 't komen door de nerf die die kant op loopt?

• Rudo

Zou best kunnen door die nerf……

Hoe is de Tokina lens verder? Ook goed voor andere doeleinden zoals portretten, of komt die dan minder uit de verf?

Groetjes van Rudo

• Kristies

Mooi !! Vooral 1 en 3 vind ik erg mooi. Bij 1 met name de compositie die heel erg aanspreekt. De tweede vind ik wat meer ``standaard`` De derde trekt de aandacht precies op de goede plek en de laatste weet ik niet zo goed. Iets te beperkte scherptediepte denk ik.. maar echt ondanks dat ``gezeur`` zijn het echt super plaatjes.. !

• JeroenW

Tokina is super. Met de bouwkwaliteit en de prijs snap ik echt niet waarom zoveel mensne de tamron verkiezen boven de tokina.

http://www.flickr.com/photos/j_wijnands/tags/tokina100mmf28atxprod/

• Joop

Das heel simpel, onbekend maakt onbemind.

Op photozone wordt hij toch zeer aanbevolen. Heeft een paar kleine nadeeltjes.

the Tokina costs significantly less but it still offers a comparable optical performance in a solid and durable package. Minor flaws are higher-than-average CAs and a quite slow AF speed. All-in-all the Tokina seems to offer the best bang for your bucks in this arena - highly recommended!

• JeroenW

Tja, misschien komt het door wat ik ermee doe maar ik zit niet zo met die CA. Ach, men doet maar, ik ben hier blij mee en het duurt nog heel lang voordat ik aan de grenzen zit.

• Remco Jan

Tokina is inderdaad prima spul. Het grote probleem bij Tokina is de distributie. De afgelopen jaren is de importeur vaak veranderd, wat niet bijdraagt tot een goede marketing van de producten.

• De Tobfotograaf

1,2 en 3 zijn mooie plaatjes, 4 valt voor mij af omdat ik de belichting niet mooi vind, misschien is dat de reden dat daardoor de aandacht van Rudo afgelesidt wordt naar de rechter bovenhoek.

wel kan ik mij voorstellen dat een juiste belichting moeilijk te vinden is, omdat die mieren met detail ook zichtbaar moeten blijven