sigma 18-200 f3.5-6.3 OS Canon

• marcel

Een goede dag,

Ik heb een Canon 400D met 2 objectieven 18-55 en 70-300.

Nu wil ik een nieuw objectief aanschaffen, en wel de sigma 18-200 OS.

Is dit een GOEDE keuze of kan ik beter voor een andere lens kiezen.

Graag een reactie over u bevindingen.

Bij voorbaat dank.

Marcel.

• JohnF

Waarom wil je een 18-200mm aanschaffen als je deze brandpuntsafstanden al hebt? Niet tevreden met de huidige objectieven?

JohnF

• JeroenW

Enige goede reden daarvoor die ik kan bedenken is voor het gemak als je niet veel mee wilt nemen op vakantie ofzo.

• De Tobfotograaf

bij een kennis van mij viel de sigma tegen, omdat bij het naar beneden fotgraferen de frontlens naar beneden zakte. terug naar kameraexpress: ja dat hebben ze allemaal. toch maar een vergelijkend warenonderzoek en wat bleek! niet dus. toch maar het objectief geruild.

zelf heb ik een canon 28-105 en die lopt ook wel erg licht, bij het plaatsen van de lensdop valt ie terug naar 28mm. daar valt dan nog mee te leven. dan is het eerst terugzoomen en dan de dop er op. maar van zelf naar beneden zakken dat hoort niet.

• kompjoetervilozoov

Als het een goeie lens was zou me dat geen bal interesseren.

• De Tobfotograaf

maar ook het glaswerk binnen in is eg nie super

maar ja wat wil je als je een 18-200mm zoom koopt

• Dennis V

Hou ook rekening met de f6.3 lichtsterkte van de lens.

Tot en met f5.6 werkt de AF, maar daarboven erg traag of niet, zodat je tegen

het max. zoombereik deze moeilijkheden kan verwachten.

Maar dan blijft de vraag waarom deze lens naast je andere?

• kompjoetervilozoov

Hij wil niet wisselen , lijkt me duidelijk…..

• Remco Jan

Ik heb foto's gezien van iemand die de vorige versie (niet OS) had, en in de totale serie kon je precies aanwijzen welke met de 18-200 waren gemaakt. Vooral onscherpte in de hoeken viel erg op.

• De Tobfotograaf

typisch voor groothoekzoom en zeker voor superzoom, dat is niet merkgebonden, speciaal bij grote diafragma openingen

zowel voor vignetering en vertekening, diafragmeren geeft meestal veel verbetering