hallo
ik wil een tele-zoom lens kopen voor mijn sony a100
ik twijfel tussen de sigma 70-300mm f4-6.6 DG Macro en de SAL70300 van sony zelf.
kan nog geen review vinden hierover,
wat adviseren jullie mij?
Gr Tom
Sony 70-300mm F 4.5-5.6 G a 800 euro vindt ik persoonlijk zeer veel geld voor een lens zonder vast diafragma waarde. Testen zijn er nog niet van te vinden omdat op veel test site staat dat de lens pas in herfst 2008 leverbaar wordt.
of de
Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Sony/ KM a 212 euro. Dit is een budget lens. En zal als zovele 70-300 lenzen laat ook deze lens het afweten op 300 mm.
Je praat natuurlijk wel over 2 verschillende prijsklassen.
Er is ook nog de Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 LD Di macro a 139 euro. Maar ook hier geld op 300 mm laat hij het afweten. Schijnt wel beter te zijn dan de Sigma.
Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Son a € 695,00 zou ik veel meer adviseren. Lichtsterk en door middel van een 1.4 extender kun je ook bijna de 300 mm halen. Kost wat. Maar dan heb je ook een goede lens in handen.
Joop schreef:
>
> Sony 70-300mm F 4.5-5.6 G a 800 euro vindt ik persoonlijk
> zeer veel geld voor een lens zonder vast diafragma waarde.
> Testen zijn er nog niet van te vinden omdat op veel test site
> staat dat de lens pas in herfst 2008 leverbaar wordt.
>
Ik vond dit:
http://www.alphamountworld.com/models/sal-70300g
>
> Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Sony/ KM a 212 euro. Dit is
> een budget lens. En zal als zovele 70-300 lenzen laat ook
> deze lens het afweten op 300 mm.
>
Afweten is wat sterk, stop 'm af op f8 en het valt allemaal nog wel mee. Het is natuurlijk gewoon een budget lens, voor die klasse een hele nette maar toch..
> Er is ook nog de Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 LD Di macro a 139
> euro. Maar ook hier geld op 300 mm laat hij het afweten.
> Schijnt wel beter te zijn dan de Sigma.
Da's heel wisselend, ze ontlopen elkaar niet zo heel veel maar bij de ene test komt de sigma weer beter uit en bij de andee de tamron.
>
> Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Son a € 695,00 zou ik
> veel meer adviseren. Lichtsterk en door middel van een 1.4
> extender kun je ook bijna de 300 mm halen. Kost wat. Maar dan
> heb je ook een goede lens in handen.
Ligt er aan wat je gaat doen maar dat zou wel 's een mooiere combi kunnen zijn voor niet eens zo heel veel meer dan die sony. De sony gaat in de VS voor $800 advies, dat zal hier al snel 750 euro worden.
HET probleem met Sigma is dat de kwaliteit niet constant is, de horrorverhalen dat je 5x moet omruilen om een goeie te krijgen zijn legio.
Ik sta nogal eens te kijken naar een Sigma, ze maken namelijk best wel dingen met aantrekkingskracht, maar gelukkig krijgt het verstand altijd weer de overhand…..
Beter een redelijke Tamron dan een vage Sigma , waarbij je je afvraagt wat er nou toch aan de hand is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?