Tips voor doeken ophangen

• Iris mv Elize

Ik heb wat grote achtergronddoeken. Als ik bij de mensen foto's maak of ze komen bij mij, hang ik de doeken aan de muur op dmv een spijkertje. Nu heb ik altijd geluk gehad dat de mensen zelf een klein spijkertje aan de muur hadden en zo kon ik mijn doeken ophangen. Alleen is het niet altijd handig (het licht is niet altijd goed of de muur groot genoeg enz enz). Heeft er iemand misschien tips hoe ik zelf een ophangsysteem kan maken die ik dan bij de mensen kan neerzetten? Zo hoef je niet altijd je doeken aan een muur te hangen. En ik moet het natuurlijk in de auto kunnen meenemen. Nu zat ik zelf te denken om iets van hout te maken (echt stevig hoeft het niet te zijn, je gaat er niet aan hangen), maar het moet wel handig zijn.

Alle tips zijn welkom!

Groetjes Iris

• klaasx

Lastolite o.a. heeft opvouwbare achtergronddoeken die meteen opgespannen zijn als je ze uitpakt. Tot een flink groot formaat.

• klaasx

n.b. het inpakken vergt enige oefening kan ik mij nog herinneren.

• Iris mv Elize

Hallo Klaasx,

Bedankt voor de site. Heb net even gekeken. Kan ook alleen een ophangsysteem kopen en dan zelf mijn doeken bevestigen. Ben ik rond de 80 euro kwijt.

En het zal dus wel handig zijn om thuis eerst goed te oefenen met het inpakken:-)

• JeroenW

Dit wat?

http://www.fotosg.nl/product_info.php?cPath=24_140&products_id=44

• De Tobfotograaf

Ja ooit hadden ze bij de LIDL daar verkochten ze staanders of hoe dat ook mag heten, die je tussen het plafond en de vloer kan vastzetten. dat is eigenlijk bedoelt om te klussen. maar ja die liggen daar niet dagelijks in de winkel. dat zij partijen. dus op naar de doe het zelfer bijvoorbeeld de Gammel, dat zeg ik.

Verder moet je zelf iets bedenken om het doek aan op te hangen. ook daar ben je bij de Gammel bij het goede adres, spullen zat.

• Annelies

Zo'n achtergrondscherm heb ik ook gebruikt en beviel mij prima! Makkelijk op te zetten en ook om mee te nemen. Hoe hoger de lucht in uiteraard hoe minder flexibel maar nog wel prima mee te werken.

Gr. Annelies

• JohnF

Gewoon achtergrond systeem. Twee staanders (3-poot) met tussenstuk in meerdere delen. Moet je aan een kant van de doek een zoom maken of anders bij de Gamma klemmetjes kopen waarmee je het doek vast kan klemmen. Het achtergrond systeem is snel en makkelijk op te zetten en je kunt de breedte instellen op 1, 2 of 3 meter.

gebruik ik continue.

JohnF

• JeroenW

Misschien ook een linkje naar een winkelier met het spul wat jij gebruikt John?

• JohnF

Achtergrondstatieven worden geleverd door Kamera-Express, Konijnenberg, Calumet, Eyes-on-Media, FotoFlits, etc. Elke zaak die studioflits verkoopt heeft deze achtergrond sets.

JohnF