Nikon of ?

• gerard

Graag jullie advies. Wij fotograferen nu met een semi-compactie kodak DX6290.

In de kast staat nog een Nikon F65 met 2 kitlenzen.

Vanwege geplande verre reizen willen we om wille van de mogelijkheden en mee bepaald vanwege de snelheid waarmee foto's kunnen worden gemaakt etc. overstappen naar DSLR.

Zou het in ons geval (gelet op de al aanwezige lenzen en flitser) handiger zijn om aan Nikon te denken of wellicht toch richting Canon (waar ik er volgens mij veel meer van zie).

Graag jullie advies

• JeroenW

gerard schreef:

>

> Graag jullie advies. Wij fotograferen nu met een

> semi-compactie kodak DX6290.

> In de kast staat nog een Nikon F65 met 2 kitlenzen.

> Vanwege geplande verre reizen willen we om wille van de

> mogelijkheden en mee bepaald vanwege de snelheid waarmee

> foto's kunnen worden gemaakt etc. overstappen naar DSLR.

> Zou het in ons geval (gelet op de al aanwezige lenzen en

> flitser) handiger zijn om aan Nikon te denken of wellicht

> toch richting Canon (waar ik er volgens mij veel meer van zie).

>

Dat ligt er helemaal aan wat belangrijk is voor je. Wil je graag meelopen? Of wil je lekker gebruik kunnen maken van je F65 spullen?

• Nikon Sjoerd

Precies, meelopers zijn er al genoeg. Wat zie je eigenlijk op straat? Meer Canon's 400D e.d. dan meer Nikon's D200 e.d? Ja dan heb je gelijk, maar meestal zegt de apparatuur iets over het niveau van de gebruiker.

I rest my case! :D

Dus lekker voor Nikon gaan dan neem je gewoon je bestaande spullen mee. Welke flitser heb je?

• Remco Jan

De verkoopcijfers van Canon en Nikon (DSLR's) liggen niet zo ver uiteen, dus je zult ook heel veel Nikon tegen komen.

De flitser van jouw F65 zal het niet volledig doen met een Nikon DSLR. Alleen op manual doet hij het. Voor een nieuwe Nikon DSLR heb je de SB400, SB600 en SB800, die het geld overigens meer dan waard zijn.

• JeroenW

Zou 'm ook niet weggooien (ik zeg geen nee tegen een sb28 voor een net prijsje!)

• JohnF

Of Metz 48 of 58.

Wat betreft de spullen die je hebt, de flitser kan je vergeten en het objectief hangt er van af.

JohnF