Digitale Spiegelreflex camera verzekeren?

• sascha

Hallo,

na zo'n 1200 euro gespendeerd te hebben zit ik te twijfelen of ik mijn camera moet verzekeren. Ik heb hiervoor nog de mogelijkheid om de camera 3 jr te verzekeren onder aanvullende garantie + beschadeging + verlies + inbraak + diefstal.

Wat is jullie advies/ervaring hiermee? bij mijn vorige camera heb ik het niet gedaan maar deze was ook maar de helft in aanschafwaarde tov mijn huidige camera.

Ik hoor graag van jullie

• JeroenW

Wat kost die verzekering? Is er sprake van een of andere dagwaarde constructie? Of krijg je gedurende die drie jaar nieuwwaarde?

• sascha

beste jeroen,

ik zou 215 euro moeten betalen voor 3 jaar, verzekering op basis van aanschafwaarde(na 3 jr nog 1200 euro)

• JeroenW

Da's wel verleidelijk.

• Antony

Hoeveel schade heb je de afgelopen jaren aan je apparatuur gehad? Je hebt alzo een jaar garantie. En wordt ie uit huis gepikt, dan heb je al een verzekering. En laat je hem vallen dan ben je stom.

• JeroenW

Lang niet alle inboedelverzekeringen hebben een fatsoenlijke dekking voor fotoapparatuur.

• Remco Jan

70 euro per jaar is niet veel, maar lees de kleine lettertjes heel goed door voordat je de polis afsluit.

• De Tobfotograaf

als je zorgt dat ie niet gestolen wordt en ‘m niet op de grond laat vallen, kun je geld uitsparen, maar ja of de risico’s tegen de baten opwegen, dat moet je zelf beslissen.

als de verzekering 3 jaar duurt en net voor het verlopen wordt ie gestolen, krijg je de dagwaarde terug en dat is de helft van de premie die je over dat jaar betaalt. dus reken maar uit wat een verzekerinsmij. daaraan verdient.

• Mari

Altijd doen.

Premie is gunstig, t.o.v. het risico. 1x een gedekte schade en je premie is het meer dan waard.

Waar heb jij de camera gekocht?