Beste bezoekers aan dit prikbord,
Ik heb al het een en ander gelezen over spiegelreflexcamera's enzovoort. Maar ik kom er niet helemaal uit welk toestel voor mij ideaal zou zijn, of daar tenminste enigszins in de buurt komt. Ik ben dus op zoek naar raad voor mijn specifieke geval. Hieronder zet ik mijn doeleinden en wensen onder elkaar. Ik hoop dat iemand me kan vertellen welke spiegelreflexcamera met welke lens etc. iets voor mij zou zijn.
- Ik fotografeer mijn hele leven al erg veel. Het is echt een hobby van me. Ik heb in het verleden al eens een spiegelreflexcamera gekocht, nog in het pre-digitale tijdperk. Maar ik had destijds niet genoeg vrije tijd om me er echt in te verdiepen. En toen de digitale camera's de wereld veroverden, heb ik dat ding ook niet of nauwelijks aangeraakt en ben ik overgegaan op digitale camera's. Ik heb ze in allerlei soorten en maten gehad, maar nooit een digitale spiegelreflexcamera. Maar ik wil nu meer. Ik loop namelijk steeds opnieuw tegen de grenzen van de ‘gewone’ camera's aan.
- Omdat ik de vorige keer wat moeite had met het bedienen van een spiegelreflexcamera ben ik van plan aan allerlei cursussen te gaan deelnemen. Ik wil het dus heel serieus gaan aanpakken.
- Mijn budget maakt het in elk geval mogelijk om camera's als de Canon EOS 450D, de Sony A350 en de Nikon D60 (over die drie heb ik al een hoop goeds gelezen) aan te schaffen in combinatie met een lens waarmee ik aan cursussen kan deelnemen. Een lens dus waar je veel dingen mee kunt. Ik wil in de toekomst wel andere specifiekere lenzen gaan kopen. Als ik wat verder gevorderd ben. Dus zou het handig zijn als er een hoop lenzen op de camera/body passen.
Alvast héél erg bedankt voor al uw moeite!
Groeten,
Bjurrre