beste Spiegelreflex camera voor 1200 eur gezocht!

• sascha

Hallo,

bedankt allemaal tot zover met jullie reacties, probleem is dat ik nog niet verder ben, ik weet inmiddels wel dat er een verschil is in het vasthouden van de body van nikon en canon.

Ik twijfel dus nog steeds tussen een Nikon D80 en een Canon EOS450D, wie kan mij van goed advies voorzien? Of is er een ander merk/type welke foto's in perfecte kwaliteit en dito scherpte kan maken?

bvd,

saschaDe Tobfotograaf schreef:

>

> is dat inclusief optiek? of zonder?

> Is het zonder optiek, dan zou ik voor Canon gaan. Wil je ook

> op het gebied van optiek het beste, dan ben je bij nikon erg

> duur uit en bij canonduur. de zgn B-merken komen wat

> kwaliteit betreft dicht in de buurt van de top-merken, zo

> heeft een van die B-merken een objectief dat op enkele punten

> beter scoort dan een bepaald type van nikon, maar wel 1000€

> goedkoper is. naar verhouding met prij/kwaliteit komt canon

> beter uit de bus t.o.v. B-merken.

> Inmiddels kan men duidelijk spreken van de B van Beter, maar

> dan wel beter in vergelijking met toen.

• Remco Jan

Ik heb niet echt kolenschoppen, maar een 450d past toch niet echt lekker in mijn handen, dus ik snap Jeroen's punt wel.

• Joop

Ik twijfel dus nog steeds tussen een Nikon D80 en een Canon EOS450D, wie kan mij van goed advies voorzien? Of is er een ander merk/type welke foto's in perfecte kwaliteit en dito scherpte kan maken?

Zoals eerder geschreven de body zorgt er niet voor dat de foto's van perfecte kwaliteit en scherpte zijn. Dat doen onder ander je lenzen/objectieven. Body/camera doet niks anders dan het vast leggen van licht. Hoe goed dat licht en zonder afwijkingen op je sensor valt doet de lens/objectief.

En de perfecte kwaliteit van de foto en scherpte ja dat doet de fotograaf met zijn instellingen zoals ISO, Diafragma en Sluitertijden. Dus jou zo maar even advies geven is niet zo simpel.

Zou dan eerst maar eens een goede fotocursus gaan volgen.

• Nikon Sjoerd

manier van JPEG schrijven ? Leg het verschil eens uit tussen Canon en Nikon.

Heb je wellicht voorbeeld foto's ervan?

• JeroenW

sascha schreef:

>

> Hallo,

>

> bedankt allemaal tot zover met jullie reacties, probleem is

> dat ik nog niet verder ben, ik weet inmiddels wel dat er een

> verschil is in het vasthouden van de body van nikon en canon.

>

> Ik twijfel dus nog steeds tussen een Nikon D80 en een Canon

> EOS450D, wie kan mij van goed advies voorzien? Of is er een

> ander merk/type welke foto's in perfecte kwaliteit en dito

> scherpte kan maken?

>

Wat wil je er mee doen? Die vraag heb je niet beantwoord.

Perfecte foto's doe je zelf. Stel we nemen een van de (semi-)pro's van hier en geven die mijn oude D50 met m'n kitlensje, een combinatie van destijds 550 euro. Tegelijk geven we jou een Nikon D3 (of canon equivelant natuurlijk) met een 28-70 2.8 erop. Top combinatie die zo'n 5500 euro kost. We laten jullie op dezelfde plek los om foto's te maken. Ik weet nu al wie er na een uur met de mooiste platen terugkomt en dat ben jij niet!

Gaat het hier om een huis, tuin en keuken camera dan kun je met alletwee prima uit de voeten.

• lekker tuffen

ik zou kijken naar de nikon d200 of een canon d30 of d40 body

De d80 wordt eerdaags vervangen door de d 90 is een combi van de d200 en d 300

Dan zit je kwa body er tussen in.

kwa lens zou ik naar een sigma kijken of groothoek tokina

vg wim

• elrofotografie

Ik denk dat je een 30D of 40D bedoel d30 is wel erg oud Canon plaatst tegenwoordig (al enkele jaren) de D achter de cijfer combinatie om verwarring met Nikon die het er voor heeft staan te voorkomen.

• Joop

Jij als Prof, moet toch weten dat een body geen scherpe en perfecte platen schiet.

Dat doet de fotograaf. Schijnbaar kan ze dat niet dan llijkt met zinvoller een goede camera cursus te volgen.