Canon eos 1000D

• JeroenW

Ik zou het ook niet weten. Voor mij als hobbyist met nikon is de D300 een heel aantrekkelijke camera maar ik zou ook dik tevreden zijn met een D80 opvolger met dezelfde sensor. Zeg een body in de 800 euro klasse met een goede, ruisarme sensor en een redelijk AF systeem.

• Remco Jan

Of het tijd is voor een betaalbare FF body (als is de 5d niet duur meer), hangt af van de mogelijke vraag lijkt mij. Canon verkoopt ongetwijfeld een veelvoud aan camera's in het 450d/40d segment, dus je kan je afvragen of een FF model de hoogste prioriteit heeft.

• Joop

Er gaat weer een ander gerucht dat er geen nieuwe EOS 5D mark II of een EOS 5D opvolger komt. Enkele insiders beweren dat er een EOS 3D of de EOS 50D de opvolger wordt deze zou dan een cropfaktor van 1,3x of misschien toch full frame worden?

Volgens mij is er uit de Prof. wereld niet veel vraag naar een FF sensor.

En een dergelijke camera ontwikkelen kost wel geld. Destijds hebben ze in een 20D een FF sensor geplaatst wat betere technieken in de camera gestopt en het toen maar 5D genoemd.

• Flatfeet

Ahum, Ik zou de kwaliteiten van de 5d niet willen vergelijken met een 20d. Kan zijn dat het huisje niet veel beter is of zelfs het zelfde, maar de sensor is wel degelijk heel erg anders……. En vooral veel beter….