flitsen nikon d70

• saz

Hallo allemaal,

Het wil me maar niet lukken om m'n ingebouwde flitser op aan, dus niet op auto, te krijgen bij de automatische standen op mn d70. Wat doe ik verkeerd? Wat moet ik doen?

Alvast bedankt, saz

• De Dons

Knopje aan de bovenzijde van de camera (naast de flitser) misschien indrukken,dan klapt het flitsertje op en klaar voor gebruik.

• Remco Jan

Wat bedoel je met de automatische standen? A, P, S of de thema standen? In A, P en S moet je zelf de flitser opklappen via het knopje. In de andere standen besluit de camera zelf wanneer er geflitst moet worden.

• saz

Geprobeerd, maar de flitser wijgert open te klappen. Tenminste als hij op de zgn thema stand staat en vind dat er niet geflitst hoeft te worden. Dank voor je reactie!

• saz

Ik bedoel inderdaad de thema standen. Want er zijn situaties waarin ik dan wel wil flitsen terwijl de camera dat niet nodig acht. Bij mijn canon compact camera kan ik bijvoorbeeld in de portret stand de flitser zo instellen dat ie zowiezo flitst, ook al is er genoeg licht. Dat zou ik ook graag met mijn Nikon kunnen instellen. Vandaar.

Bedankt voor je reactie.

• Remco Jan

Vergeet die thema standen gewoon en gebruik de A of S stand. Het werkt dan nog steeds redelijk automatisch maar je kan wel veel makkelijker ingrijpen in wat je aan het doen bent.

• saz

Ga ik doen, kom ik ook eindelijk eens van die thema standen los! Weer bedankt voor de tip!