telelens..

• Kristies

Al een tijdje ben ik aan het twijfelen om een telelens erbij te kopen. ( heb nu een 50-200mm, maar een F40-5.8 kitlens )

Zou vooral willen gaan voor een lichtsterkere lens, misschien tot 300/400mm en hij mag ook best een vast brandpunt hebben.

Mijn body is een Pentax K10D.

Iemand bv ervaring met de Sigma 50-500mm F4.0/6.3 ? Ik heb hier wel goede resultaten van gezien

b.v.d. voor het in ieder geval lezen ..

• JeroenW

Sigma's 50-500 wordt ook wel de “Bigma” genoemd omdat het zo'n ontzettend groot ding is. Ik denk wel dat het de meest voordelige keuze is voor je pentax.

Andere optie's, een oude 400 of 500mm van marktplaats halen. Ik zie trouwens ook iemand die een partij 500mm spiegel telelenzen aanbied voor 220 euro. Geen idee van de kwaliteit, weet wel dat spiegellenzen een spuuglelijke bokeh hebben.

• Kristies

tja marktplaats is ook een optie, maar ik ben een beetje in muts in dat soort dingen en blijf het eng vinden dat soort bedragen via marktplaats uit te geven. W.s. zonde, want er zit ongetwijfelt veel moois tussen.. maar heb ook vervelende ervaringen gehoord.

Denk dat ik maar eens een bezoekje ga brengen aan kamera-express… niet ver bij mij vandaan en dan kan ik de boel eens van dichtbij bekijken i.p.v. op plaatjes op internet.

Weet iemand toevallig iets over een de pentax Da * 60-250mm F4 die eraan zou zitten te komen in juni … ??

En 100-300 mm Sigma F4.0 ? kost ongeveer even veel als de 50-500 mm ? Is de eerste kwalitatief beter ?

Sorrie veel vragen…

• JeroenW

Kristies schreef:

>

> tja marktplaats is ook een optie, maar ik ben een beetje in

> muts in dat soort dingen en blijf het eng vinden dat soort

> bedragen via marktplaats uit te geven. W.s. zonde, want er

> zit ongetwijfelt veel moois tussen.. maar heb ook vervelende

> ervaringen gehoord.

>

Mijn ervaring is dat als de beschrijving duidelijk is, je kennis van zaken hebt en gaat ophalen er goede deals te maken zijn.

> Denk dat ik maar eens een bezoekje ga brengen aan

> kamera-express… niet ver bij mij vandaan en dan kan ik de

> boel eens van dichtbij bekijken i.p.v. op plaatjes op internet.

>

Altijd een goed idee, die lui hebben veel. Laatste keer dat ik er was hadden ze ook kasten vol met 2e hands spul, wellicht 's vragen of daar wat tussen zit?

> Weet iemand toevallig iets over een de pentax Da * 60-250mm

> F4 die eraan zou zitten te komen in juni … ??

Nee, kamera express misschien wel.

> En 100-300 mm Sigma F4.0 ? kost ongeveer even veel als de

> 50-500 mm ? Is de eerste kwalitatief beter ?

> Sorrie veel vragen…

Ik heb er veel goeie dingen van geizen maar, om eerlijk te zijn, vind ik het verschil met de 70-300 APO van sigma niet super groot.

Waarom wil je meer bereik?

• Kristies

Ik loop echt tegen mijn max aan. Op zich weet ik niet of ik meer heb aan meer bereik, of aan meer lichtsterkte. Ik gebruik tele veel, bv voor vogels, eekhoorntjes etc. Nu ik de macro van tamron ( 90mm F 2.8 ) heb merk ik dat de ``kitlenzen`` van mijn pentax toch een stukje kwaliteit missen..

Twijfel nog om ``maar`` tot 200 mm te gaan, maar wel lichtsterker te nemen. Bij tele is dat echter al snel erg veel meer geld merk ik..

• JeroenW

Vogels en eekhoorns is 300mm al krap. Neem nou deze vink:

Op 300mm en dan had ik de mazzel dat ik dichtbij kon komen, een meter of 3 a 4.

Lichtsterk is leuk een 70-200 2.8 oid kun je voor veel gebruiken en met een 1.7x TC heb je toch nog best wat extra bereik. Als het puur om de beestjes gaat en je hebt 't geld dan is een Bigma toch erg aantrekkelijk. Er is trouwens een flickr groep voor deze lens, http://www.flickr.com/groups/50-500/ geeft je misschien een idee wat mogelijk is ermee.

• Kristies

thanks voor de link.. !

Mooie foto trouwens

• lekker tuffen

Hallo

ik zou naar de nieuwer broertje gaan kijken

de sigma 120/400 mm f4,5 5,6 hsm met os voor de helft van de bigmama nieuw

Dit is volgens mijn collega een goede lens

• Kristies

Is i.d. ook een goede optie. De levertijd voor een pentax vatting is alleen nog niet bekend. Bij broertje Konijn staat hij nog in het lijstje voor de pentax..

• lekker tuffen

kijk eens net over de grens in duitsland

100 euro goedkoper en 3 jaar garantie standaard in duitsland dan broer konijn

En leverbaar in duitsland.