Canon d30???? ( of 30D??)
Gewoon een 400D ofzo.
Leuke body met voldoende mogelijkheden.
Snel zat.
lekker tuffen schreef:
>
> Dan is het een keuze maken
En ook een subjectieve voorkeur.
>
> Een goede macro lens 1 op 1 kost al gauw 500 euro
Nou, ik heb 319 euro nieuw betaald voor mijn 100mm. Ben je met 60mm al tevreden dan kan het nog goedkoper.
> Een leuke sport lens de sigma 120/400 mm hsm os f 4,5/5,6
> kost 700 euro
Dat soort lenzen zijn inderdaad duur. Persoonlijk zou ik liever voor een 70-200 2.8 gaan dan.
> Een groothoekje 12/24 mm f4.0 van tokina kost rond de 400 euro
Die zitten inderdaad rond die prijs.
>
> Dan een leuke body met een snelle af nikon d200 of een canon
> d30
> Bij de canon d30 let op 3party lenzen en back focus problemen.
>
Nikon helaas ook.
Inmiddels een beetje rondgegeken en gesproken met een fotograaf.
Het lijkt erop dat ik idd voor een Nikon of Canon ga, moet me alleen nog even verder verdiepen in het type dat het dan wordt.
Reden hiervoor is o.a.het lensaanbod, ook de fotograaf die ik sprak raadde deze merken aan. Verder vond ik de Olympus niet lekker in de hand liggen en van de Pentax vond ik het menu niet echt van geweldige kwaliteit.
Qua lenzen ga ik denk ik voor de standaard kitlens (18-55) met daarbij een telelens tot 200 of 250 mm.
Wat betreft de Canons, wat voor voordelen heeft de 450 tov de 400, behalve wat beeldstabilisatie in de lens betreft? En heb ik die beeldstabilisatie bij het bereik van de 18-55 lens ook echt nodig, of kan ik het prijsverschil tussen de 450 en 400 beter steken in een telelens met beeldstabilisatie?
De types van Nikon moet ik met nog even verder in verdiepen. Dan zal het gaan om de D40x of D60. Zitten hier nog belangrijke verschillen tussen?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?