Graag een advies...???

• Hetty

Hoi Hoi,

Sinds een jaar of 4 heb ik een foto camera :Olympus 765 Ultra Zoom.

En nu vond ik het tijd worden voor een opvolger..

Dus had ik bij de mediamarkt een ander gekocht: Olympus 550 SP.

Maar wat blijkt?De nieuwe maakt geen mooie foto;s.De oude was beter..

Dus ik heb hem weer terug gebracht…

Maar wat nu?…….

Nu zag ik een PanasonicFZ 18..Dus ook met een redelijk zoom en groothoeklens..

En de pixels zijn 8,1 milj.

Mijn vraag is dus,is een Panasonic van vergelijkbare kwaliteit van een Olympus?

Of beter of niet? Of moet toch byvoorbeeld Sony hebben?Wel graag in de prijsklasse van tussen de 200 en 300 euro..

Bij voorbeeld hartelijk dank voor het lezen….

En een paar antwoorden zou ik geweldig vinden….!!!

Ik foto graveer eigenlijk alles wel…van concerten,vakantie;s,natuur en kinderen.

Gr..Hetty

• kompjoetervilozoov

Gaat u vooral zo door met 8,1 mp foto graveren.

• Remco Jan

Probeer in deze prijsklasse een camera met een goede lens te vinden en niet zo veel pixels. Een ultrazoom is leuk, maar gaat altijd ten koste van kwaliteit.

Ik heb nog een oude Sony P75, met slecht 3 megapixels, 3x zoom maar wel een goede Carl Zeiss lens. Deze camera wint het nog altijd van menig nieuw compact cameraatje.

• JeroenW

De fz18 heeft een goeie reputatie. Je kan het proberen. Aan de andere kant, als je oly nog mooie foto's maakt, waarom zou je 'm weg willen doen?

• Remco Jan

Wat je ook nog zou kunnen overwegen (maar dat wijkt misschien wel erg af van wat je zoekt) is een Nikon D40. Deze koop je voor iets meer dan 300 euro inclusief 18-55mm lens. Je krijgt dan zeker betere kwaliteit foto's dan met een compact cameraatje in dezelfde prijsklasse.