EOS 450D in Amerika kopen

• Kees Aukesss

Hallo,

Ik heb besloten dat ik de Canon EOS450D wil gaan aanschaffen. Aangezien ik binnenkort naar Amerika vertrek en de dollar nog steeds gunstig is zit ik er aan te denken om de camera in Amerika te kopen. Het type 450D kennen ze daar niet maar heet daar volgens mij Rebel XRSi. Weet iemand waar ik nu op moet letten om te vergelijken? Een acculader zal ik bij terugkomst hier in Nederland opnieuw moeten aanschaffen ivm andere spanning. Zijn misschien er andere formats in Amerika dan hier? Niet dat ik straks allemaal mooie foto's heb gemaakt en dat ik ze hier niet kan bekijken op mijn pc bijvoorbeeld…

Kan hier iemand wat tips in geven?

Gr

Kees

• Remco Jan

De douane weet ook dat de 450D in de US Rebel XRSi heet. Ik ken iemand die op die manier dacht een goedkope digital IXUS aan te schaffen In de US heet die geloof ik Elf. Bij de douane mocht hij de rest bijbetalen.

• kompjoetervilozoov

Kees Aukesss schreef:

>

Niet dat ik straks allemaal mooie foto's heb gemaakt en

> dat ik ze hier niet kan bekijken op mijn pc bijvoorbeeld…

> Kan hier iemand wat tips in geven?

>

> Gr

> Kees

Dat zal geen probleem zijn, de formats zijn wereldwijde standaarden.

Wat misschien wel een puntje kan zijn, is of de menutaal instelbaar is in het Nederlands (niet voor ieder even belangrijk uiteraard)

Overigens denk ik zelf dat er 2 versies zijn:

-Amerika's en Afrika/ Europa, met ook Nederlands

-Azie

Maar dat weet ik niet zeker…..

• Joop

De garantie geld niet in europa. Vroeger kon je tegen betaling wel garantie kopen, maar ik weet niet hoe het nu zit.

Een ander ding de prijzen zijn omgerekend hier net zo duur als daar in amerika.

Voor camera met kitlens betaal je daar gemiddeld 870 dollar en hier 729 euro.

Maar je moet er nog een nieuwe accu lader kopen en je hebt geen garantie. Dus het loont niet.

• kompjoetervilozoov

Joop, je hebt hier wel een paar goeie punten…..

• De Dons

Je koopt daar 9 van de 10 keer een zogenaamd “refurbished model” dwz een camera welke niet geheel nieuw is maar dat het een demo model-een herstelde reparatie,kortom geen class a product.

Lader en battery maken niets uit zijn 110/220 volt het enige is dat je een flatpin hebt en geen european plug.

De invoer werkt als volgt: elk artikel wat je wilt invoeren boven de € 175.30 moet je aangeven en daar betaal je de invoer en btw over, doe je dit niet en je wordt gepakt krijg je nog een penalty er overheen en betaal je een fikse boete.kan oplopen tot 40% van de nieuwwaarde van het product.

De heren douane weten voor 80% wat nieuwe en oude modellen zijn, anders checken ze dat ter plekke bij een van de see buy fly shops op schiphol en weten ze het direct.

kortom aan jou zelf de overweging of het loont om er 1 in de us te kopen.

• Frank

tijdje geleden op tv gezien:

Daar kopen als je het persé wil; naar postkantoor en laten opsturen onder vermelding van iets anders natuurlijk. Hierbij bestaat nog steeds de kans dat je moet “bijbetalen”

• JeroenW

Dat opsturen van een camera onder vermelding van iets anders is in de VS een “federal offense” winkeliers doen dat dus niet, zelf doen kan wel.

Nadelen van een camera in een ander werelddeel kopen:

- invoer heffing

- garantie.