Canon 5D welke lens / zen / itser

• Tony

De CANON stap… :-)

Ik hoorde vandaag … in de wandelgangen dat de Canon EOS 5D n zeer snelle AF heeft en het ook nog eens goed heeft. Ik ben onbekent met dit merk en is al weer even geleden dat ik mij hierin heb verdiept.

De vraag is wat is n mooie prettige lens denk zelf aan n 2.8 in ca. 24 / 80mm en welke flitser is goed / prettig ?

Mijn voorkeur van plaatjes schieten gaat uit naar … gebouwen / portretten.

Mijn dank alvast voor uw reacties.

tony

• kompjoetervilozoov

1 De Canon 5D heeft bepaald geen bijzonder snelle AF….., het is een al wat oudere camera, de 1D III is hier de uitblinker

Is overigens grotendeels lensafhankelijk.

2- 24-70 2.8…..flitser geen idee, vraag eens in de wandelgangen….

3- Voor gebouwen/portretten is de AF van weinig belang

Je bent nu wat beter bekenD met dit merk…..

• Ad

De 5D is een geweldige body.

Zet er dan ook nog eens een goed objectief op ( bij voorkeur een L ) en je hebt voor jaren een fantastische camera.

Een flitser heb je op de 5D niet vaak nodig, maar bij voldoende budget zou ik een canon 580 EX pakken

• JeroenW

Wat moet je met een zeer snelle AF als je voornamelijk langzame dingen gaat schieten?

• Flore

Ik heb een 5D en ben er zéér content mee, al anderhalf jaar. Het grote voordeel (en ook nadeel ivm stofjes ;)) is toch wel de grote sensor en de degelijke bouw.

Het is een camera die vooral goed tot z'n recht komt met betere lenzen, dus je blijft geld uitgeven ;) Ik heb zelf een paar L-lenzen, wat lichtgevoelige ‘gewone’ Canon-lenzen en nog een Sigma macro. Als flitser heb ik de Speedlite 580 EX.

F.

• Tony

Mijn dank voor de reacties…

een snelle AF is prettig ook voor portretten / model

als ze aan komen lopen of in de beweging een foto maken.

• Ad

Wat moet je zonder snelle Af? Punt.

De AF kan niet snel genoeg zijn naar mijn mening.

• JeroenW

Omdat dat prettig in het gebruik is. Maar voor architectuur en portretten is 0.05 of 0.1 seconde echt niet relevant.

• Remco Jan

Dan moet je geen 5D kopen, maar een camera van een nieuwere generatie.

• kompjoetervilozoov

Ik kan heel goed zonder snelle AF, zelfs grotendeels ZONDER AF

Ik bezit een 15 tal lenzen, waarvan 3 met AF

Geen punt.