autosport foto's

• jack

hallo,

ik ben nieuw in de wereld van de spiegelreflex camera's.

altijd een digitaal camera gehad,maar wil graag wat verder als de normale standaard foto's.

ik wil graag foto's maken van de verschillende autosport evenementen.

voorheen gedaan met mijn digitale cameraatje.

ik heb een buget tussen de 400 en 600 euro.

welke camera is geschikt.

ik weet dat de standaard lensen niet super zijn.

maar wil eerst de camera leren kennen voor ik nieuwe lensen ga kopen.

graag jullie advies.

mvg,

jack

• Remco Jan

Ik denk dat je eerst het budget wat moet verhogen. VOor 400-600 euro koop je net een camerabody. Voor autosport heb je ook nog een fatsoenlijke telezoom nodig. Verder nog wat zaken als.

In principe is iedere camera die nu op de markt is geschikt om mee te beginnen. Het voordeel van Nikon en Canon is dat alle vreemd-merk objectieven (bijv. Sigma, Tamron) daarvoor leverbaar zijn, en dat er een grote 2ehandsmarkt is.

Voor de rest maakt het allemaal niet zoveel uit.

• JeroenW

Ik denk ‘t niet. In dit budget past een D40 met 55-200 en da’s heel redelijk als je lekker weer hebt en dichtbij kan komen.

• Ad

Of een tweedehands sigma 70-300 erop.

Kun je toch een beetje stoeien.

• JeroenW

Dat kan natuurlijk ook maar die autofocust niet op een D40.

• Joop

Wat me iedere keer opvalt is dat men een vraag steld om de keus voor een spiegelreflex terwijl men al weet dat de kitlens niet goed of super is.

De kitlens is helemaal niet zo'n slechte lens van zowel Canon als Nikon. Maar de verschillende reviews worden ze gewoon gelijk gemaakt met de grond. Ja het klopt de eerste serie was niet helemaal goed.

Iedere lens wijkt af, maar hoe minder afwijking des te duurder de lens.

En voor dagelijks gebruik heb je echt niet van die hele dure lenzen te hebben om tot een goed resultaat te komen.

Hierbij een review van de 55-250 IS lens,

Conclusion

Canon hasn't produced many EF-S lenses, but it seems to have taken the same success story behind the 70-300mm IS and applied it here to great effect. The bottom line here is that Canon has packed two important things into this lens for a surprisingly low price - high optical quality and image stabilization. I think we can safely say this is a lens where you do get much more than you pay for.

Volledige review;

http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1113/cat/11

Voor camera's tot aan 600 euro;

http://www.buycanon.eu/product_details.php?id_product=49953

• lekker tuffen

he ja right

Waarom lopen de pro's niet met dit spul om de nek langs de baan.

Ik fotografeer zelf autosport

In de rallysport kun je met een 100/300 f4.0 overdag leuk uit de voeten achter het lint.

S'avonds in donker raad ik een 70/200 f2,8 aan.

Zoek je wat sneller auto's op, en sta je niet langs de baan dan is 300 mm f2,8 met 1,4 converter wel wat je minimaal moet hebben.

Of de sigma 50/500 mm 6,3 bij zonnig weer.

Waarom sluitertijden van 1500 tot 2500 is heel normaal

vg wim

• Joop

Kijk we hebben het hier niet om Pro's die moeten hun geld mee verdienen.

Heel ander onderwerp. Klaar.

Ik heb het hier over een beginner, wie zonder ooit een foto te maken al weet wat de kit lenzen niet kan. Bullshit. Laat hem eerst maar een goed leren fotograferen en goed leren een auto te volgen opsnelheid met zijn camera.

Maar goed hoe ben jezelf begonnen Lekker Tuffen, ook gelijk een EOS 1D met de 70-200 F/2.8

• Ad

Ligt er ook een beetje aan wat je fotografeert Wim.

Als je aan het circuit gaat staan bij een F1 race is het wel wat anders dan bij een rallye.

Ik heb vroeger bij de tulpenrallye wel gestaan met een 50 mm.

Dat was dan soms wel een beetje link, maar ik ben er nog.

En wat voor foto wil je maken? Wil je meetrekken of alles bevriezen?

Wat wil je afdrukken, of wil je alleen digitaal behouden.

Er zijn genoeg mogelijkheden om heel erg leuke plaatjes te schieten met heel veel minder duur materiaal dan jij opnoemt.

Maarjah, wat weet ik er van he?

• De Tobfotograaf

joop je hebt een beetje gelijk, maar niet helemaal

een prof kan met wat mindere kwaliteit spul makkelijker goede foto's maken dan een amateur

een amateur zal dus beter op moeten letten wat ie koopt om er toch nog wat mee te kunnen bereiken.