autosport foto's

• jack

hallo,

ik ben nieuw in de wereld van de spiegelreflex camera's.

altijd een digitaal camera gehad,maar wil graag wat verder als de normale standaard foto's.

ik wil graag foto's maken van de verschillende autosport evenementen.

voorheen gedaan met mijn digitale cameraatje.

ik heb een buget tussen de 400 en 600 euro.

welke camera is geschikt.

ik weet dat de standaard lensen niet super zijn.

maar wil eerst de camera leren kennen voor ik nieuwe lensen ga kopen.

graag jullie advies.

mvg,

jack

• Remco Jan

Ik denk dat je eerst het budget wat moet verhogen. VOor 400-600 euro koop je net een camerabody. Voor autosport heb je ook nog een fatsoenlijke telezoom nodig. Verder nog wat zaken als.

In principe is iedere camera die nu op de markt is geschikt om mee te beginnen. Het voordeel van Nikon en Canon is dat alle vreemd-merk objectieven (bijv. Sigma, Tamron) daarvoor leverbaar zijn, en dat er een grote 2ehandsmarkt is.

Voor de rest maakt het allemaal niet zoveel uit.

• JeroenW

Ik denk ‘t niet. In dit budget past een D40 met 55-200 en da’s heel redelijk als je lekker weer hebt en dichtbij kan komen.

• Ad

Of een tweedehands sigma 70-300 erop.

Kun je toch een beetje stoeien.

• JeroenW

Dat kan natuurlijk ook maar die autofocust niet op een D40.

• Joop

Wat me iedere keer opvalt is dat men een vraag steld om de keus voor een spiegelreflex terwijl men al weet dat de kitlens niet goed of super is.

De kitlens is helemaal niet zo'n slechte lens van zowel Canon als Nikon. Maar de verschillende reviews worden ze gewoon gelijk gemaakt met de grond. Ja het klopt de eerste serie was niet helemaal goed.

Iedere lens wijkt af, maar hoe minder afwijking des te duurder de lens.

En voor dagelijks gebruik heb je echt niet van die hele dure lenzen te hebben om tot een goed resultaat te komen.

Hierbij een review van de 55-250 IS lens,

Conclusion