Zoomlens Olympus E410

• 12jan

Geachte,

Aangezien ik totaal niet bekend ben met lenzen richt ik mij tot u,

ik zoek voor bovengenoemde camera een zoomlens, het lieft een beetje lichtsterk en vooral prijsvriendelijk, weet iemand waar ik dit kan vinden, heb wel wat lensen gevonden echter deze waren zo duur dat dit niet te doen is. Ik ben een echte amateur en gebruik de camera vooral voor dagjes uit en vakanties.

• Ad

“Een zoomlens” is wel een erg ruim begrip.

Op www.digi2u.nl staan er zat voor Olympus.

Wat vind je duur?

Dit bedrijf vind ik zelf vele malen beter dan konijnenberg (of hoe heet dat bedrijf).

• 12jan

Gewoon een lens waarmee ik zo'n 10 keer mee kan zoomen, heb nu zon kitlens die ongeveer 3 x zoom heeft en dit is te weinig voor de leuke kiekjes.

• Ad

Je bent niet echt duidelijk jan.

Als je een gedegen advies wilt zul je even iets beter moeten omschrijven wat je met de lens wilt.

Wat zijn volgens jou de “ leuke kiekjes”

Wil je een super zoom, of een telezoom.

Wil je vogeltjes kieken, of kinderen.

Kortom, zoek je een lens die je er bij nooit meer af hoeft te halen.

Het aanbod voor de Olympus is niet erg groot.

Mogelijk heb je nu een 14-42.

Dan is bijvoorbeeld een 18-180 al een hele verandering

• 12jan

ZO'n lens die eigenlijk voor alles geschikt is en er niet af hoeft, een zoom waarbij ik van een afstand toch mooie fotos kan maken, vogels zijn leuk, natuur dier en vakantie is het meest dat ik fotografeer.

• Remco Jan

Volgens mij is de 18-180 zelfs de enige mogelijkheid als je 10x wilt kunnen zoomen.

En de Sigma 50-500 natuurlijk….

• Ad

18-180 dan Jan.

Veelzijdige lens.

f 3.5

€ 470

www.digi2u.nl

• 12jan

IS het nog te doen max zoom en geen bewogen foto's zo uit de hand???

• Ad

Als je een beetje kunt fotograferen gaat dat goed

• JeroenW

Zolang je begint met de vuistregel brandpuntsafstand=sluitertijd. Als je een goede houding hebt is daar wel wat vanaf te wijken.