Ja ,maar wat voor uw een goede foto is wil niet zeggen dat je deze foto in drukwerk kunt gebruiken.
Zo zie dat je dat fotografie een vak is en geen hobby werk
vg wim
Dat klopt zeker Wim.
Echter heb ik nog nooit meegemaakt dat mij vantevoren werd opgedragen door de drukker dat ik in een bepaalde kleurtoon of formaat MOET fotograferen.
De kleurtoon is namelijk iets wat de fotograaf wil bepalen vanwege het karakter van de foto.
Het is de taak van de drukker op in zijn drukwerk daar zo dicht mogelijk bij te komen.
Ongetwijfeld zal je helemaal gelijk hebben omdat ik niks weet van de drukkers wereld, maar ik stel bij deze nog wat vragen aan je.
als raw geen formaat is, wat is het dan wel volgens jou?
heb je wat directe links naar grafische forums die het over raw en wat voor verlies men krijgt in drukwerk?
op de volgende link lees ik dat deze achterwand ook in raw opneemt
http://www.phaseone.com/Content/p1digitalbacks/P-,-a-,H-series/P%2045.aspx
Raw formaat wordt als eerste weg geschreven en is geen formaat
Er is geen 1 grafische programma waar ik raw direct kan verwerken allleen met converters.
Raw is geld klopperij om extra geld in het laatje te krijgen.
Raw bij fase one heeft te maken met de hoger iso en camera functie's die je in raw bewerking kan gebruiken.
Verder is tiff kleiner kwa formaat en makkelijker mee te werken dan raw.
De computers kunnen deze raw bestanden bijna niet verwerken o.a 5 koppen koffie drinken dan.
Verder is raw dood en komt adobe met png die meer ondersteuning vindt door grote fabricanten waaronder hasselblad
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?