En zo'n formulier gebruik je dus alleen bij een prof opdracht.
In de openbare ruimte is dat niet nodig.
Oftewel een “gentlemen's agreement” heet dat, mondelinge afspraak (Ned.)
Maar ja, zoals met alles tegenwoordig, is ook dat weer aanvechtbaar.
Stel, dus stel ik heb een foto van pakweg een jaartje geleden die ik de beste voor publicatie vind maar diegeen die erop staat kan ik niet achterhalen dan publiceer ik toch. En dan maar wachten of er gereageerd wordt…………. Kan ik altijd nog zeggen“ Sorry ik kon u niet vinden”
Of zie ik het verkeerd?
HarryS
Hallo, heel erg bedankt voor jullie reacties.
En JohnF en Marlies bedankt voor het “woord” haha. Wist niet hoe het heette.
Ik begrijp jullie wel dat jullie de opdracht “raar” vinden. Het gaat er denk ik meer om wat er op zo'n formulier staat, hoe het eruit ziet. Ik ga hem zelf niet gebruiken.
En ik heb hem :-D
Bedankt!
“Of zie ik het verkeerd” Nee hoor correct, maar bij dat contact zal de geportreteerde wel aangeven wat hij/zij wil en daar zal je dan aan moeten houden.
Even terug naar “gentlemans agreement”, kort geleden is er een uitspraak gedaan door een gerechtshof, 1 na hoogtse instantie, daarin is een uitspraak gedaan in zake een mondelinge overeenkomst over een dienst. Er stond niets op papier maar de overeenkomst, mondeling gedaan, is gestand gebleven, “mooie kreet trouwens”. Maw een mondelinge afspraak om een dienst te doen is dus een overeenkomst. Bijv. ik beloof van jou een foto te maken en zal jou een afdruk geven, ik maak de foto maar lever niets af. Ik pleeg dus nalatigheid in het leveren van een dienst, maar heb wel een overeenkomst gesloten dus ben ik “fout”, ik moet volgens de wetgever de mondelinge overeenkomst nakomen.
Waarom ik mij daarin regelmatig verdiep? Ik ben 1 keer gen**id en datb gebeurt mij dus geen 2e keer. Wie in die ene zaak de pietenbak ingeing was dus ik!
joopc
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?