Formulier "recht beeltenis" fotograaf

• Wendy

Hallo, ik ben met een opleiding bezig tot beroepsfotograaf.

Nou moet ik voor een opdracht een formulier zoeken. Maar kan hem tot nu toe nog niet vinden.

Het is een formulier die je omstanders kan laten invullen (bij een gebeurtenis) dat hun akkoord gaan, de foto's waar hun op kunnen staan, geplaats kan worden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt, groetjes Wendy

• Remco Jan

Kan de onderwijsinstelling dit niet leveren? Lijkt me vreemd als je moet googlen naar informatie en waarschijnlijk nog dik moet betalen voor de opleiding ook.

• Wendy

Hoi,

mijn opdracht is om zo'n formulier te vinden. Maar weet niet hoe en waar ik dat zo snel kan vinden.

• efka

Rare opdracht, heeft niets met fotografie zelf te maken. Dit is nu typisch iets wat een opleiding hoort aan te reiken.

Maar goed als maatschappij bewuste fotograaf ben je niet voor een gat te vangen en hoeft het niet zo moeilijk te zijn. Je vraag hier zie ik dan ook als een zwaktebod (anderen doen jouw huiswerk). Als je de opleidng met enig gevoel voor eigenwaarde doet, dan wil je deze oplossing toch niet …??

• Wendy

Ik begrijp jullie reacties. Het is meer een opdracht, geen huiswerk. Hoef het niet op te sturen.

In de oefening staat, ga op internet kijken of je zo'n formulier kan vinden.

(daarvoor stond een uitleg hierover, waar het goed voor is)

• kompjoetervilozoov

Misscien kan je met een zoekmachine wel uitvinden hoe je een zoekmachine kan gebruiken om zoekmachines opdracht te geven iets te vinden……

• JohnF

Zo'n formulier heet een modelrelease. Hiermee moet je een heel eind op weg zijn.

Succes

JohnF

• HarryS

Mooi hè, iedereen heeft een opmerking maar geen oplossing………

Weten ze het zelf wel????

Behalve JohnF

Groetjes HarryS

ps: Ik weet het NIET.

• rob

http://www.fotografie.nl/downloads/formulieren/ModelRelease.pdf

Opslaan en even aanpassen voor je eigen gebruik lijkt me.

Marlies

• Remco Jan

Maar hoe weet je dan dat het een goed en bruikbaar formulier is? Ik kan ook wel een model release op mijn website zetten waar de meeste vreselijke juridische onzin in staat. Vreemde opdracht.