fototas

• John

Hoewel het onderwerp msschin niet zo voor de hand ligt hier hebben we er, denk ik, allemaal wel mee te maken. Hoe vervoer ik mijn fotospullen?

Hoeel ik wel diverse (rug)tassen heb ben ik echter toch weer op zoek naar een tas die mijn spullen comfortabel mee kunnen slepen.

En dan eentje die 2 grote body's kunnen bergen. Aangezien ik dat gewoon prettig vind en ik de beschikking heb over alles wat ik denk nodig te hebben onder alle weersomstandigheden.

En het gat vooral om e binnenmaten. Tamrac en Lowepro hebben niet echt iets wat ik zoek. Want voor zover ik het kan zien vallen de maten biij hun wat tegen.

Wie o wie heeft mischien een tip die ik over het hoofd heb gezien?

• Ad

Ik heb geen rugzak, lijkt me erg lastig om daar de camera snel uit te halen.

Mijn tas is 30 jaar oud en voldoet nog steeds om 2 body's en 4 lenzen, 8 accu's, 2 laders, filters, 12 kaartjes, 1 flitser, 2 regenhoezen, kabels en 1 statief mee te nemen.

Een schoudertas is volgens mij door de rechthoekige vorm veel beter.

Lenzen mooi rechtop, daardoor kun je de dop makkelijk er af pakken met 1 hand.

Goed waterdicht, omdat de rits ver onder de flap zit. En je kunt de tas goed normaal wegzetten.

Als mijn tas uit elkaar valt koop ik weer een gewone tas in een zo groot mogelijk formaat.

• Joop

Tassen vergelijk sites;

http://www.cambags.com/

http://www.taschenfreak.de/indexliste.htm

Rugzak is ideaal voor wandelingen, ik heb zelf een slingshot die van de rug zo naar de buik kunt draaien.

Voor een dagje weg naar bv dierentuin heb ik ook een gewone schoudertas omdat dan gewoon veel makkelijker is ipv een rugzak.

• Remco Jan

Misschien is gaan kijken bij Kamera-Express. Die hebben heel veel tassen op voorraad.

• JeroenW

Nou, inderdaad ja, dat viel me ook op, zeker 50 verschillende tassen gewoon op voorraad.

• Charlotte

kijk eens naar krumpler. ben 2 jaar geleden overgestapt van ‘standaard’ fotorugzak naar hele handige voor op de schouder. Heel stevig, valt niks uit als ie even open staat, en kan er zo veel in kwijt!

• JeroenW

Ja, maar krumpler ziet er zo trendy uit. vind ik persoonlijk helemaal niks.

• Charlotte

das een kwestie van smaak :) (aldus een shop-a-holic)

keuze is bij mij vooral geval op heuptas, na jaren met de rugtas en schouderklachten tot gevolg….

• JeroenW

Charlotte schreef:

>

> das een kwestie van smaak :) (aldus een shop-a-holic)

Precies, daarom noem ik ze altijd als goede tassen maar je moet er mee willen lopen. Ikzelf voel me altijd alsof ik dan continue met witte oordopjes moet rondlopen en me zo'n oasis kapsel moet aanmeten.

>

> keuze is bij mij vooral geval op heuptas, na jaren met de

> rugtas en schouderklachten tot gevolg….

Past daar nou nog wat in zonder dat je scheeftrekt? En stoot je niet overal tegen met dat ding?

• Charlotte

zit body in, 2 lenzen, flitser, kaartjes, en oplader.

is vooral ook makkelijk met snel dingen pakken. binnenkort weer bruiloft en dan op pad met 2 body's en dan gaat stomme rugzak weer mee… zucht…

groetjes van iemand met inderdaad een ipod :) (wel een echte ipod photo!), normaal haar…