Sigma lens

• Jori

Ik ben begonnen met een EOS3000. Hiervoor heb ik toen diverse lenzen aangeschaft. Maar sinds een aantal jaar alweer de eigenaar van een Eos 350D. Nu heb ik een Sigma DL zoom 75-300mm lens. Fijne lens, waarop ik filters kan plaatsen, echter nu komt het. Hij geeft een error99 melding. Zijn sigma lenzen zowiezo voor de Eos 350D te gebruiken? Ik ben nog opzoek naar een macro- en groothoeklens. Ik hoor het graag.

Jori

• kompjoetervilozoov

Klassieker….

Oudere Sigma's werken meestal niet goed op een moderne camera, Canon heeft het aansturingsprotocol veranderd, Canonlenzen blijven werken maar andere soms niet.

Sommige oude lenzen kunnen aangepast worden, maar die van jou waarschijnlijk niet, denk ook niet dat het de moeite en geld waard zou zijn.

Zoek je een goedkope, goede telezoom , kijk eens naar:

Canon EF s 55-250 IS

Moet het nog goedkoper is de Tamron 70-300 nog altijd een aanrader.

Dan de groothoek….

Moet het echt wijd dan is de Tokina 12-24 een goede, de Canon 10-22 is nog wat beter , maar ook duurder.

Macro weet ik niet veel van, ik doe wel eens wat met een 50mm handfocus +tussenringen , voor een paar tientjes kan je wat expirimenteren.

• Dennis V

Huidige lenzen van Sigma geven geen problemen.

Kijk anders naar de Sigma 70-300 f4-5.6 APO voor iets meer als 200,-

De Canon 50mm f1.8 met Kenko tussenringen werken prima als macro.

Let wel: op stilstaande onderwerpen. Een vlieg benaderen gaat niet lukken.

De AF behoud je met deze combinatie. Prijs: 200,-

Groothoek? Diverse mogelijkheden. Is 17mm voldoende?

Tamron 17-50 f2.8 voor (uit mijn hoofd) 400,-

Meer? De Tokina 12-24 f4 is een topper en de goedkoopste in deze klasse.

Kijk anders naar een 2e hands en reken dan zo'n 325,-

• Jori

Hallo,

Bedankt voor de info. Ik denk dat het goedkoper is om een nieuwe opzetring voor filters te kopen. Ik heb nog de lens van Canon 75-300mm en nog 1, werken ook goed, maar zoals ik reeds aangaf wil ik ook nog een macro en groothoeklenzen. Bovendien pas mijn filter opzetring hier niet op. Oja ben ook nog opzoek naar een flitser.

Weet iemand nog een goede betrouwbare site voor tweedehands lenzen, filters, flitsers?

• Jori

Hallo,

Bedankt voor de info. Ik denk dat het goedkoper is om een nieuwe opzetring voor filters te kopen. Ik heb nog de lens van Canon 75-300mm en nog 1, werken ook goed, maar zoals ik reeds aangaf wil ik ook nog een macro en groothoeklenzen. Bovendien pas mijn filter opzetring hier niet op. Oja ben ook nog opzoek naar een flitser.

Weet iemand nog een goede betrouwbare site voor tweedehands lenzen, filters, flitsers?

• De Tobfotograaf

de meeste filters zijn toch te photoshoppen, filters zijn bijna niet meer nodig