foto,s op cd/ DVD

• willem

Hallo,

Ik moet voor een vriend een foto collage op cd/dvd maken ,met muziek en de mogenlijkheid om in en uit te zoomen op een foto .

Welk programma is hiervoor geschikt en tast de kwaliteit van de foto,s niet al te veel aan .

Alvast bedankt , Willem

• Wil

Ik gebruik hiervoor het programma Magix. Daar bereik je leuke resultaten mee. Je kunt allerlei grapjes verwerken, muziek toevoegen, teksten enz.

Er zijn nog wel andere programma's ook, maar deze ken ik goed. Je moet het wel kopen, het is niet gratis te downloaden.

Succes.

• willem

Ok dank je wel maar blijft de kwaliteit van de foto,s ook goed , een hoop van dit soort programma,s comprimeert of zetten de foto,s om , de foto,s worden daardoor een stuk minder van kwaliteit .

Willem

• Wil

Foto's blijven goed hoor, ik zie tenminste geen enkel verschil. Gebruik soms zelfs wel eens ingescande foto's.

• De Tobfotograaf

dat programma heb ik ook, maar een ding snap ik niet. als ik een diashow er mee maak zit mijn CD-rom sneller vol dan ik verwacht. is er van te voren te zien hoeveel geheugenruimte ik nodig heb?

• Wil

Nou, terwijl je je fotoshow maakt zie je onderin het scherm een blauwe streep meelopen, daar wordt aangegeven hoe vol je dvd of cd is. Worden de cijfers die ernaast staan rood, tja, dan zit je over de tax hoor. Maar er kan best veel op een dvd of cd. Ik maak shows van pak weg anderhalf uur, soms zelfs met een op mijn camera opgenomen filmpje erbij.

• De Tobfotograaf

was mij nog nooit opgevallen, bedankt