Hallo
Ik gebruik voor de studiofotografie de 5d met de 24-105 van Canon
Nu wil ik voor de close upjes van bijvoorbeeld de ringen nog een lens kopen.
Welke hebben jullie en hoe bevallen deze.
Alvast heel erg bedankt
Eef
Helaas Jeroen, past niet want de de 60mm macro lens is een lens met EF-S fitting en die past alleen op de 1,6x crop camera's uit de xxD en de xxxD series.
De 5D is een full frame.
Een goedkope oplossing kan een closeup lens zijn die je zo op je bestaande lens schroeft.
Canon Close-up lens 77mm 500 D
Close-up lenzen kunt u aan de voorzijde van het objectief op de filterhouder schroeven en bieden daarmee een eenvoudige en goedkope manier om de vergrotingsfactor van het onderwerp te verhogen. Daarbij gaat geen licht verloren en alle functies van de camera en het ocjectief blijven behouden. Het automatisch scherpstellen is echter niet altijd effectief in combinatie met deze lenzen en daarom is het aan te raden om handmatig scherp te stellen.
http://www.buycanon.eu/product_details.php?id_product=458
Als ik de specs van dit objectief bekijk, dan is de “maximum magnification” 0,23 bij 105mm. Volgens mij komt dat overeen met zo'n 15 x 10 cm.
Is dat niet voldoende voor het onderwerp? Een beetje leuk aankleden van de compositie met de ringen en je hebt dat wel gevuld. Ringendoosje erbij, bloemetje erbij of zo.
Maar misschien is de kwaliteit in dit bereik wel belabberd, ik ken de lens verder niet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?