help advies gevraagd

• nancy

Mijn naam is nancy, en ik ben een moeder van 1 kind van 2 jaar, en ik wil graag leren goed te fotograferen.

We hebben nu een klein digitaal cameraatje ( canon powershot ) En daar kan ik net niet mee wat ik wil. Foto's zijn niet scherp genoeg, niet goed ingezoemd, kan een foto maken en moet dan weer een paar seconde wachten tot ik de volgende kan schieten, beweegende beelden.

Nu is mijn vraag wat is een goed toestel om mee te beginnen. Ik heb zitten kijken naar en Canon 400ds!!!!!!

Kortom ik ben een leek heb er geen verstand van????????

Alle advies is welkom.

• JeroenW

Elke spiegelreflex, dus ook de oudere canon 350d en nikon d40 zal enorm veel sneller zijn dan wat je nu hebt.

Wat je wel mee te maken zal krijgen is dat je er toch best wat tijd en moeite in zal moeten steken om het ding onder de knie te krijgen. Een spiegelreflex vraagt meer van de gebruiker.

Verder.. tja… probeer niet zo veel te flitsen, zeker niet met de anti-rode ogen stand. Ga op ooghoogte zitten als het mogelijk is en probeer je kind niet aan te leren dat het gaat poseren voor je.

• Ad

Een 400D is absoluut een zeer goeie camera.

Maar dat is zeker niet de enige.

Je moet echter 1 ding goed begrijpen bij een spiegelreflex.

De body is wel belangrijk, maar de lens is nog belangrijker.

Het fotograferen met een spiegelreflex garandeert geen goeie foto's.

Je zult iets moeten leren over de basis van het fotograferen.

Om een dure camera aan te schaffen en vervolgens op de stand “automatisch” te fotograferen levert in veel gevallen een leuk plaatje, maar er zit heel veel meer in.

Een cursus of workshop na aanschaf kan ik dus zeker aanbevelen.

Dan heb je pas resultaat van de investering die je wilt doen.

Tevens zijn er nog een groot aantal D klasse camera's.

Camera's met een digitale zoeker, die veel sneller zijn dan het “ boterpakje” .