Oude Ricoh XR-1 .....?

• Mirthe

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Een paar jaar terug kreeg ik een camera van iemand die er niks mee deed en die er ook geen verstand van hab. Ik had er evenmin verstand van, helemaal niet van analoog. Ik heb mijn broer er nog naar laten kijken (is nogal eens met camera's en professionele fotografie in de weer) maar die wist er ook niet veel over te vertellen. Ik heb de camera nooit echt gebruikt, omdat ik al een digitale spiegelreflex heb.

Nu wil ik er eigenlijk vanaf, maar heb geen idee of het ding uberhaubt nog te verkopen valt. Het is dus een Ricoh XR-1 en er zitten 2 lenzen bij. Een telelens vn 135 mm en een lensje van 55 mm, als ik het goed heb. Er zit ook een tas bij waar alles inpast, merk: fotima.

Er zat ook een elektronenflitser bij, maar die zag ik zo snel niet…. de flitster koste destijd ('82) 248,75 gulden. Te zien aan het bonnetje :)

gebruiksaanwijzing van deze camera: http://www.butkus.org/chinon/ricoh/xr-1/xr-1.htm

Wat zouden liefhebbers voor zo'n camera over hebben?

">

• Mirthe

Ik had bij de bovesnte foto een kruisje

• elrofotografie

5 euro

• De Tobfotograaf

verkocht

• Ad

Het juiste antwoord is:

Wat de gek er voor geeft.

Op marktplaats, bieden, en maar afwachten.

Of gewoon fijn bewaren. ( wel batterij er uit halen)

• JeroenW

Leuke pentax kloon uit de late jaren '70. Hmmm… body, een paar euro. Glaswerk misschien ietsje meer als je ze goed beschrijft. Misschien kan je iemand die pentax digitaal schiet er blij mee maken.

Alles bij elkaar mag je blij zijn als je 15 euro vangt. Denk dat verkopen via ebay meer kans maakt.

• Mirthe

Ja ik had al zo'n vermoeden. Maar jullie bedankt he. Misschien tref ik op marktplaats nog iemand die er wat voor over heeft, maar er staat volgens mij wel meer oud spul op mp.

• kompjoetervilozoov

Staat veel op, maar de vraag is gering….

• JeroenW

Goed beschrijven, duidelijke foto's en een realistische prijs. Check even of die lens pentax k-bajonet zijn, is dat zo zet dat er dan ook bij.