goed nieuws voor de mensen met een nieuwe camera en adobe

• JeroenW

Er is weer een update van adobe camera RAW

Canon EOS 450D / Rebel XSi / Kiss X2

FujiFilm S100fs

Nikon D60

Olympus SP-570 UZ

Pentax K20D

Pentax K200D

Sony A200

Sony A300

Sony A350

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3894

• John

Handig, maar wie aleen de foto's wil latn zien kan, in mijn geval, misscien beter de bijgeleverde software gebruiken.

In het geval van Adobe is Bridge meer iets die je gebruikt voor correcties in Photoshop.

Mijn ervaring is dat voor Canongebruikers de software ideaal is om foto's te bekijken. Maar omdat ik Applegebruiker ben kan ik ook de RAW-afbeedlingen in voorvertoning weergeven.

Of ik moet het mis hebben?

• JeroenW

John schreef:

>

> Handig, maar wie aleen de foto's wil latn zien kan, in mijn

> geval, misscien beter de bijgeleverde software gebruiken.

Lijkt me wel.

>

> In het geval van Adobe is Bridge meer iets die je gebruikt

> voor correcties in Photoshop.

Die zin snap ik niet

>

> Mijn ervaring is dat voor Canongebruikers de software ideaal

> is om foto's te bekijken. Maar omdat ik Applegebruiker ben

> kan ik ook de RAW-afbeedlingen in voorvertoning weergeven.

>

> Of ik moet het mis hebben?

Sommige mensen willen nog wel 's een foto bewerken. Als men toch al photoshop, elements of iets anders van adobe gebruikt dan is het wel prettig als raw bestanden ook ondersteund worden.

• Joop

Ik heb Photoshop Elements en Canon Digital Photo Professional in gebruik.

Beide pakketten hebben hun eigen voordeel, maar voor mij is Adobe een pakket dat je dwingt dingen te installeren die ik niet wil, ook in gebruik dwingt Photoshop mij dingen op zodat ik steeds handelingen moet verrichten als ik het anders wil. Werkt niet fijn. Het is heerlijk uitgebreid maar voor mij een pakket dat het net niet is.

Digital Photo Professional is een heel simpel maar doeltreffend pakket dat doet wat het moet doen zonder poespas. In diverse test is gebleken dat de RAW bewerker de betere is tov andere paketten.

• Thijs

Toch vind ik die van Adobe fijn om mee te werken. Je heb vele mogelijkheden die m.i. beter zichtbaar zijn. De nieuwe downloads geven ook steeds meer bewerkingsmogelijkheden om direkt uit te voeren. b.v croppen in RAW en als zodanig opslaan. Ik volg steeds de nieuwe versies en dat is niet alleen maar om de toegevoegde camera types.