Helemaal mee eens
Ad, je schrijft :“Canon en Nikon zetten de stabilisator in de lens omdat dan graag een lens aangeschaft wordt van Canon of Nikon.”
Daar ben ik het dan weet niet mee eens. Ook andere objectief fabrikanten hebben beeldstabilisatie. Neem Sigma met wat zij noemen OS. Sigma objectieven zijn er ook voor Canon en Nikon vatting.
Ach, misschien was t al eens eerder bekend, maar mijn voorkeur ligt bij Nikon.
Dat komt al door mijn opa. Ben dus al langer gewend aan de ergonomie. Vind de menu's in de camera ook handiger dan van Canon, maar ook dat zal wel komen omdat ik dat van begin gewend was en niet persee omdat het werkelijk beter is.
Daarom adviseer ik ook aan Angeliki (en ieder ander die zo'n keuze moet maken)om de uiteindelijke keus te maken aan de hand van het zelf vasthouden van twee of drie toestellen in een winkel en dus te “proeven en voelen” wat voor diegene prettig is. Vraag of er batterijen in kunnen en loop eens door de menu's heen. Voelt de body “plastic” aan of is t een robuust geheel dat lekker in de hand ligt?
(heb zowel een Canon 350D als een Nikon D70s vastgehouden. de canon past gewoon niet, plastic en te klein. D70 al veel beter voor mij. Maar geef me uiteindelijk maar de robuustheid van een D200…)
Zo zal iedereen zijn eigen cameramerk “beter” vinden. Je kan dan ook niet uitgaan van wat een ander het beste noemt… je zal echt zelf moeten ervaren. Misschien fotoclub binnenlopen?
Nou ja, genoeg ideeen gegeven.
Succes
Zeker niet, maar dat was niet de strekking van mijn betoog….
Canon en Nikon deden al , als marktleiders, in de analoge tijd aan beeldstabilisatie.
De enige optie was toen de lens om iets te stabiliseren.
Er was dus al veel werk gestoken in de ontwikkeling van een bepaald systeem.
Wat later , met de opkomst van digitaal werden alternatieven ontwikkeld, en toen kwamen de copywriters in actie.
Zo wat duidelijker?
Als we gaan muggen zoeken op laag water:
Ik begrijp dat de TS een Minolta heeft en snap dus de vraag naar sony, TS denkt ook aan canon…. goed. Maar ik wilde ff noemen dat het ook niet zo gek is om verder te kijken en niet te vergeten dat Nikon ook wel leuke dingen heeft. Een ander zou misschien ook wel Olympus erbij zetten,,,,, (bij deze)
Natuurlijk maakt dat de keus misschien wel moeilijker, maar als je instapt in digitaal zijn er ook heel veel -moeilijke- keuzes te maken.
Vooropgesteld staat dat we door deze diskussies de TS proberen te helpen.
Ik hoop dan ook dat Angeliki in dit geval verder komt in de zoektocht naar een nieuwe digitale camera….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?