nieuwe body kopen???

• Ad

Vraagje nog Cindy,

Wat doet de body als je in RAW opslaat?

• Cindy

Helaas Ad, ik heb het in Raw geprobeerd en ook daar blijft die hangen.

Moet hem denk ik maar opsturen en hopene dat het niet te duur wordt qua reparatie.

• Ad

En firmware vernieuwen kun je nog eerst proberen.

• kompjoetervilozoov

Kan ik me eigenlijk niet voostellen, een camera die het altijhd normaal gedaan heeft, heeft problemen en dan een software-update gaat het oplossen, snijdt geen hout.

• Ad

De camera wil niet opslaan.

Kan dus zijn dat de softwarematige verwerking van de foto niet goed gaat.

In die procedure worden een aantal bewerking en verwerkingen gecontroleerd door de software.

Als daar iets fout gaat loopt de boel dus eigenlijk vast.

• JohnF

Kan wel. Kijk maar eens naar je PC. Doet het lang en kan zo maar in eens hangen. Resetten kan helpen. Het proberen waard is om de camera een hard reseet te geven. Vraag me niet hoe, check met de service afdeling van Sony/Minolta. Bij Nikon adviseren ze als eerste om de accu's er uit te halen en de camera zonder stroom 24 uur te laten liggen.

Gewoon proberen, kost niets.

Software opnieuw installeren/updaten kan ook.

Zoals Antony schreef: niet geschoten is altijd mis.

Wat betreft vervangen of repareren moet je de beslissing zelf nemen. Heb je het geld om een andere te kopen? Ja, probleem opgelost, Nee? Probleem ook opgelost.

JohnF

• Cindy

Ik wil iedereen erg bedankten voor jullie reactie en medeleven, speciaal Ad, want die firmware update heeft geholpen. Heb hem gedownload van internet. Heb nu zo'n 50 foto's achter elkaar gemaakt en hij blijft niet meer hangen, terwijl dat die eerst na 2 of 3 foto's steeds bleef hangen.

Ad je bent geweldig!!!!

gr Cindy

• Ad

Graag gedaan.

• Antony

Rekening van Ad: 250 Euro. Vriendenprijsje!!!!